måndag 1 oktober 2012

OKTOBER - Nu kör vi!!!!


Då var dagen vi väntat på här.
1:a Oktober och det är dags för att komma igång, eller keep up the good work.
En månad som får gå i motionens tecken.

Har haft stora problem med att ladda upp den almanacka jag gjort själv.


Men hittade en på google som kanske kan funka.
Annars skriver ni bara er mailadress i anmälningskommentaren,
så skickar jag den jag gjort till er.

Tiden du lägger på motion ska skrivas in i rutan under datumet.
Allt som höjer din puls räknas, men inget fuskande, jag litar på er.
Tex. Pw 30 min
Cykla till jobbet och hem 20 min
Strunta i bilen och gå och handla fram och tillbaka 30 min.
Styrkepass 60 min
osv.
Om någon gjort detta på en dag skriver ni 2tim, 20 min.

Sen får ni inte glömma utslagsutmaningen,
ARMHÄVNINGAR.
De ska vara ordentliga, ner till 90 grader i armbågsleden.
Alla kan göra en halv, (komma ner).
Sen gäller det att under månaden öva lite.
Det är inte antalet som kommer vara det viktiga,
utan hur många man ökar med från starten.
De ni gör dag 1 skriver ni i rutan innan den 1:a, och de ni gör sista dagen
skriver ni i rutan efter den 31:a.

Hejja er.
Hemligt pris till vinnaren.
Och hemligt pris som utlottas till alla som är med och deltar.

Maila mig dina resultat,
senast den 4:e november.
Vinnarna pressenteras sen på bloggen Onsdagen den 7 November.

Ni som har blogg, länka gärna.
Man kan hänga på under hela månaden.

Och ni som är med, lämna en kommentar så jag vet att ni är med,
och kan kika in till er och kolla hur det går.

Kramar










17 kommentarer:

Unknown sa...

Ett såååå bra initiativ jag ska göra mitt bästa. Men här kommer det nog inte handla om några 2 timmar per dag men jag ska försöka få ihop till en timmes träning iallafall;) Och hur det är med de där armhävningarna, oj oj oj har inte gjort någon sådan sen jag var student och det var några år sedan men jag lovar att meddela hur det gick när jag ger mig på att testa en i kväll;)

Önskar dig en härlig dag
Kram
Annie

Theres sa...

Oktober skall bli MIN månad. Tack för en super bra utmaning.

skall även prova på utslagningsutmaningen men oj vad jag inte ser fram imot den. men den SKALL göras.

vitapusselbitar by me sa...

Vad jag beundrar dig tjejen som drar igång något sådant här härligt!
JAG ÄR MED!
Självklart!
Får be mannen dra ut kalender på skrivaren på jobbet idag!
Nu kööör vi, wiiii så skoj
Kram Från Elle

Life´s Silverlining and I sa...

Jag ska försöka vara med:) bra initiativ! Få se om jag hinner fylla i den bara. Men motionen ska bli av. Kram Nilla

Sofia - ett bättre du sa...

Vilken kul utmaning!!! Lycka till :).

Anonym sa...

hej! läser din blogg, vad driftig du är! så kul! jag vill vara med på utmaningen! så kul! mvh frida

Marianne sa...

Började morgonen med att nästan få större näsa, men klarade med möda och stort besvär att lyfta mig upp igen utan att slå näsan med en duns i golvet;) =1st armhävning avklarad!!
Nu ska jag verkligen försöka göra mitt bästa och hoppas att det här kan få igång latmasken i mig:)
Tack för ett superinitiativ!
Kommer bara för min egen skull som extra pepp att lägga ut dagens promenadbild på bloggen....ångrar mig säkert efter tredje fjärde bilden;)
Kram

Frederica sa...

NU KÖR VI ;)

Du får gärna maila mig ditt schema?
frederica.balk@hotmail.com

Ha en bra start på veckan ;)
Och lycka till på mamma träningen! Jag är med om några veckor..

Kram!

Belinda Hellberg sa...

Hej! min mamma marianne, har tvingat med mig på detta så here i am! :)

mvh belinda

Träning Inredning Inspiration sa...

kul utmaning jag är med! Ska ut och springa idag! 1mil!! Hoppas jag klarar det!!

Emilias sa...

Jag är med såklart!! Maila mig gärna ditt schema :) Ska göra mina armhävningar imorgon, har haft ett ganska tungt pass på gymmet så musklerna är trötta ikväll ;)

Kramkram
emilia.gardell@gmail.com

Anna sa...

Åhh, jag är mer än gärna med på denna utmaning! Ska verkligen försöka tag i träningen igen nu!

Är laddad till tänderna!

Maila mig gärna ditt schema!

Kramen!

Sofi sa...

Tjohoo!

Jag är ju med:)
Började med 1 timmes pw när jag kom hem, är ju så otränad just nu så börjar nog inte med löpningen för än nästa vecka!
Så kul att så många är med! Då kan vi peppa varandra!

Heja oss!:)

Kram Sofi

Johanna sa...

Hej! VIlken kul grej, jag är med! Vore jättesnällt om du ville maila mig ett schema: johma293@gmail.com

Anna sa...

Hej!

Hoppas bacillerna ger sig iväg i helgen!

Maila gärna schemat ¨på anna@aguesthousegotland.com

Maria sa...

Där kom den ja.....fixar detta. Kram Maria

Anonym sa...

åhh detta såg jag nu...:(