måndag 22 oktober 2012

Lära gammal hund sitta?


Måndag Morgon.
Helgen försvann i ett naffs.
Lite trött. Men fått sova i fatt helgens förlorade timmar.

I förra veckan kom jag på att jag
skulle försöka mig på att lära mig virka.
Å visst, en maska funkar nu fint.
Men nu vill jag ju virka bredare, hmm.
Det får bli veckans utmaning.
Blir man någonsin för gammal för att lära sig nya saker?

Nu väntar först en förmiddag med mamma-träning.
Alltid lika spännande att se hur många vi blir.
Och just idag är jag extra glad över att dragit igång detta.
Annars hade jag nog legat kvar i sängen och segat hela förmiddagen.

Hoppas ni får en underbar start på veckan,
Kramar



9 kommentarer:

MirEll sa...

Jag har ju också upptäckt virkning som är så fantastiskt roligt. Ett litet tips är att kolla in youtube, där finns allt från enstaka maskor att lära sig, till hela projekt. Dessutom finns det flera sidor på facebook där trevliga människor gärna hjälper till om man kör fast. Lycka till! =)

Frederica sa...

Åh så kul att virka!
Du lär dig nog fort :)
Det gjorde jag med min farmor när jag va liten :) Men jag minns inte hur man gör längre :P
Min svärmor har precis börjat, och hon gör redan jättefina saker!
Hon håller just nu på med en present till Vide som kommer med i bloggen sen ;)
Hoppas träningen går bra och att du får en bra måndag!
Kramar

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Klart det går..;))

Jag kan inte heller, bara ett lååångt snöre..haha, och vad ska man med de till liksom.
Men jag är övertygad om att du kommer fixa det..:))
Lycka till!!

Må så gott rara du
Kram på dig

hemma hos lilla mej sa...

Vad skoj att du håller på att lär dej virka.Nej jag tror aldrig man blir för gammal att lära sej ny saker.Tycker att det är skoj att testa nya saker!!!Lycka till.Ha en skön måndag.Kramar Rita ♥

Unknown sa...

Näää,man är aldrig för gammal för nånting tycker jag...;))) Bara att prova å se...

Ha en ljuvlig fortsättning på dagen..

KRAAAAM fina du!!

ååååååååå sa...

Vad duktig du är som håller igång hela tiden :) får se om jag tar ett träningspass imorgon ;)
Inte balett dock! Skorna får endast vara prydnad nuförtiden ;) ler.

Lycka till med virkningen :) själv är jag urkass på sånt :)

Kram verra

Emilias sa...

Hej!
Åh vad roligt med virkning. Jag har stannat av i min stickning eftersom garnet är slut... Har inte blivit av att köpa mera...

Ja, kanske får bli något hemmabygge till hylla... Har sett en på Mio dock, ska kika lite närmare på den tror jag. Var inte så farlig dyr.

Hur går det för dig med träningsutmaningen?! Jag är lite putt att jag skulle bli sjuk där mitt i... Tusan också! ;)

Hoppas du har en fin kväll!
Kramis

Karolin sa...

Hej!
Kika in på denna länken:
http://sunnasblogg.blogspot.se/2009/05/resttofflor.html
Det var dom som fick mig sugen att börja virka förra hösten! Det är verkligen bara "rakt fram, tuta o kör"! Snabbt går det och inga svårigheter.
Sen är det ju självklart kul med lite utmaningar men det kan ju komma med tiden..
Jag svängde nog ihop 6 eller 7 par förra hösten!

KRAM

Hanne sa...

Du lär dej :)
Min mamma har virkat 3 st superduper-dunderfina mormorsfiltar till vänners barn, o va glada de har blivit för nånting hemgjort som inte alla har :) så himla fint med mormorsrutor !! just nu håller hon på o virkar filtar till min soffa :) önskar jag lärde mej virka själv, men tålamodet finns inte så jag betalar mamma bra istället ;)
Ha de bra !
Kram