söndag 14 oktober 2012

Utökar blomskaran




Kornettblomman har blivit en liten favorit här hemma på 12:an.
Den är så otroligt tacksam.
Visar själv när den behöver vatten och då är det bara att vattna så reser den sig igen.
Och som den blommar dessutom.

Sist jag jobbade var jag hos en pensionär som hade en med helvit blomma.
Så fick nypa av mig ett blad, för det är allt som behövs,



Skär lite i nerven, ner i vatten och se så den reser sig och blir fin
och sen efter några dagar (i mitt fall tog det 2 veckor), ner i jord.



Nu hoppas vi den trivs i sitt nya fönster och växer sig stor och stark.

Söndag redan, helgen går för fort.
Långpromenad med hundar och kära Mia.
Vad hittar ni på idag?
Hoppas ni får en skön Söndag iallafall,
Kramar

11 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Bra med blommor som är tåliga, blommar fint och är lätta och ta sticklingar av. Jättefint med lila-vita blommor.
Kramar
AnnaMaria

Vit dröm sa...

Oh tack för tipset!
Hoppas den växer till sig nu!
Ha en fin söndag! Här ska vi iväg på söndagmiddag hos mina päron-lyx! ;)
Kram Anna

Becko sa...

Hihi... Ja världen är allt liten ibland :).. Vetlanda känns ju dock inte så stort alltid. Ja familjegympan är jätte mysig tycker både jag & Alva.

Vilka bra blommor :) sånt gillar jag när de själva visar när dem behöver vatten. Jag är värdelös på att sköta om blommor annars, glömmer bort att vattna eller till och med vattnar för mycket :)...

Hoppas ni haft en fin helg!!

becko sa...

Hihi.. Visst är världen liten ibland :D...
Ja familjeleken är kanonbra =) Så kul att få vara med dem och dansa och leka lite.

Åh vilken bra blomma.
Sådana blommor passar mig perfekt då jag inte har några gröna fingrar alls!! Jag får byta ut mina blommar OFTA =)

Hoppas ni haft en kanonhelg.
Kram

Marianne sa...

Kul med skott, hoppas den tar sig fint!:)
Såå spännande med erat teglande, ser ut att bli väldigt fint:)
Kram

Unknown sa...

Vilken härlig blomma så söt och mycket praktiskt när de kan tala om när de är törstiga;9

Önskar dig en härligt fantastisk kväll
Kram
Annie

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Hej..va kul att du hittat in till mej,så hittade jag till !! Här verkar det hända många spännande saker...så skoj med blomskott..så gör jag med mina pelargoner.

Kraaam

Frederica sa...

Låter som en smidig blomma det där ;)
Ska hålla utkik efter en!

Min söndag bestod av rensning av förråd och kläder och sånt... trist! Men sååååå skönt att få det gjort :)

KRAMAR

Frederica sa...

Och tack för "snålvariant" tipset ;)
Skulle vara smidigt att skriva ut själv och slippa frakten..
Och skrivaren vi har ska kunna skriva ut kort :) Undrar om den kan skriva ut matta bara, för det tycker jag är finast..

Som tack för tipset så kan du få en gratis stjärntavla till Stella om du vill? :)

Kramar

ååååååååå sa...

Vilken fin blomma! Tack för tipset :) kan ingenting om hur man tar skott mm. ;) har nog dom minst gröna fingrarna i världen :P

Kram verra

Ekenäsliv sa...

Lycka till med din blomma!! En väldigt fin sådan:)
Kram Anna