tisdag 16 oktober 2012

Ny utmaning i kruka




I helgen hade vi en nattgäst mellan Lördag och Söndag.


Lilla Sixten.
Mycket bus blev det mellan "kusinerna".
Som tack hade matte och husse med en söt liten krukväxt
vid namn korallbär i en jättefin kruka.
Ska bli spännande att se om jag kan lyckas få den leva vidare.
Har ni någon erfarenhet av dem så är tips gladeligen välkommet. 

Idag är det plask-dags i badhuset igen.
Alltid lika mysigt.
Sen veckans tråkigaste - storhandling.
Kylen ekar skrämmande tomt då jag skjutit på detta några dagar.
Men nu finns det ingen återvändo om vi ska ha mat i magen.
Veckans meny är klar så frågan "vad blir det för mat" är iallafall löst
för några dagar framåt.

Hoppas ni får en riktigt mysig Tisdag,
Kramar








10 kommentarer:

dianasdrömmar sa...

Storhandling usch och fy, söt nattgäst :) kram Diana

Vit dröm sa...

Oj, ingen aning hur man sköter en sådan men det går säkert bra ska du se!
Ha en riktigt bra dag!
Kramar Anna

Unknown sa...

Härlig växt du fått, mysigt höstig. Här gillas veckohandling, för det innebär att skåpen blir fulla av härlig mat;)

Önskar dig en härlig dag
Kram
Annie

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Sötisar..:))

Jag håller med dig..storhandla är inte den roligaste sysslan..och dyrt blir det också..;))

Önskar dig en fin dag
Kram Susanne

Life´s Silverlining and I sa...

Haha jo jag känner igen det där med tom kyl och vad blir det för mat fråga och sen, det finns ju inget att äta! :) ha en fin tisdag! Kram Nilla

Marianne sa...

Skönt att få fylla upp i skafferierna!
Ännu skönare att ha matlistan klar!!
Här råder stor torka när det gäller -vad blir det för mat:( så det blir för det mesta -här är vårt kylskåp;)
Kram

Hemma på Sjuan sa...

Vilken utmaning!
Jag klarar bara gröna växter...
Söt liten vovve som ni har vaktat i helgen.
Jag gillar inte heller storhandling, därför skickar jag mannen min ;)
Kram Suss

Anna sa...

Storhandla är ingen höjdare men ekonomiskt och himla bra! Vi kör också veckomenyer. Kika gärna in hos mig om du vill ha tips på vegomat!

Emma - Från min sida sett sa...

Storhandling är ingen hit, men SÅ skönt när man har allt hemma sen:)

Kram Emma

Linda sa...

Jag har fostrat min man till och storhandla. :) Det är såååå tråkigt att handla mat och för att inte tala om hur tråkigt det är att komma på vad vi ska äta.

Idag blev det en power walk på morgonen och det känns ju bara så gött när jag väl kommer ut. :)

I helgen blir det inga promenader för på fredag åker vi till Vetlanda, til mamma och pappa.:)

Kram Linda