måndag 29 oktober 2012

Oplanerade dagar kan allt hända.....


Ny vecka - Nya Minnen För Livet Kanske?


Igår blev det en riktigt lång promenad.
Skönt trött slängde vi i oss lite lunch för
att vänta på att MrJ skulle komma från jobbet.
Hem kommer han. Men han har hört på radion 
att IKEA i Älmhulr har 50% på ALLT.
Och vi har ju en lista med saker som ska köpas.
Så bara att packa in oss i bilen och ge oss av på en utflykt.


Tyvärr var vi inte ensamma om att vilja fynda.
Fullt av folk och väldigt urplockat.


Ljuslagret fylldes iallafall på lite.
Går ju alltid åt så här års.
Sen blev det mest småsaker.

Lilla S fick dock äntligen en ny matstol.
Den som beställdes från Jollyroom i somras,
(här kan ni se den) 
var först restad i över 4 månader.
Efter ett argt mail om att jag tröttnat på att vänta fick jag dagen efter
mail om att mitt paket var på väg.
Dock skickades ett till argt mail efter 2 veckor då paketet aldrig kom.
Då skyllde de på att posten tyvärr slarvat bort paketet.
Ja, så då fick jag äntligen pengarna tillbaka.
Och lilla S får nöja sig med en hederlig Antilop-stol.

Någon som har positivt om Jollyroom?
Har det senaste bara hört om strul därifrån.
Tråkigt då de har en hel del fint.

Nä, nu är det dags att ta tag i dagen.
Mamma-tränings-pass nu på förmiddagen.
Hoppas några vågar trotsa det lite kyligare vädret
för jag är taggad till tusen.
Hur ser era måndagsplaner ut?
Kramar




8 kommentarer:

Life´s Silverlining and I sa...

Oj 50% då kan man fynda! Har inget råd att ge dig där, tyvärr kram Nilla

ååååååååå sa...

Åhhhhh jag skulle oxå velat vara där! Var det verkligen 50% på allt!??? :D låter för bra för att vara sant.

Ny vecka nu då :) önskar dig en fin måndag!

Kram verra

MirEll sa...

Det var en rejäl utförsäljning, kul att det blev fyndat lite.
Jag bor inte i Falköping utan i Ulricehamn som ligger 5 mil söder om Falköping. =)

Hildas hem - Sofia sa...

Inte så konstigt att det var mycket folk med sådana fynd :)
Ljus går alltid åt så här års, det är så mysigt att tända ljus om kvällarna :)

Jag önskar dig en fin start på veckan!
Kram Sofia

Vit dröm sa...

Ja ljus går ju alltid åt! Synd att det var utplockat.
Här blir det träning efetr jobbet och sedan hem och mysa med karln, kanske blir det hämtmat eller nåt annat gott till kvällen för att fira vår dag ;)
Höstmarknaden är supermysig i ALV, dessutom är det billigare att gå in och mindre folk såklart. Helt klart värt!
Vet inte hur julmarknaden är dock!
Ha en fin dag!
Kram Anna

Kia sa...

Kan tänka mig att det var mycket folk där då!! Jag ska till Ikea på torsdag och då hoppas jag att alla andra stannat hemma. : )

Jorå, jag hade packat träningsväskan för lite lunchspinning men tanken var god. Har i alla fall träningsvärk sen mitt pass hemma i fredags, dipsen satt som en smäck. : ) Sen har jag gjort lite kroppsarbete hemma och kommer fortsätta med det resten av veckan så helt lat är jag inte.

Ha en toppen dag!
kram Kia

Madame Edith sa...

Detta har jag totalt missat!! förstår att det var mycket folk där.

Kram/M

Liza sa...

Vi hade oxå tänkt åka dit men orkade helt enkelt inte o jag kunde ju bara tänka mig hur mycket folk där va!

Tur du fick tag i ljus iallafall! =)

Ha det bra!

Kram Liza