fredag 19 oktober 2012

Ett litet ansiktslyft


I vår hall fattas en garderobsdörr.
Denna har hängt där istället och lämnades kvar av förra ägaren.
Dels har den stört ögat för att den är grymt ful.
Men nu när Lilla S är överallt och ingenstans så har dessa snöre som hänger
blivit farliga. Livrädd för att hon ska trassla in sig och råka strypa sig.
(jaja, kanske svårt att strypa sig när man kryper på backen,
 men man vet aldrig nu när hon klättrar på allt och lite till)

Så igår åkte den äntligen ner.
Och ersattes av dessa:




2 gamla panelgardiner.
Sydde upp dem lite och hittade ett trasigt pvc-rör 
bland skräpet efter pannrumsfixet.
Eltejp och en sådan där pinne man har längst ner i panelerna
fick stadga upp den lite.
Frågan som kvarstår är nu bara hur jag ska pimpa det fula röret.
Men annars tycker jag hallen fick sig ett bra ansiktslyft.

Idag är det äntligen Fredag igen.
Jobb Lördag & Söndag för min del.
Så ikväll får det bli lite extra mys.

Hur ser era fredagsplaner ut?
Hoppas ni får en riktigt härlig dag,
Kramar

7 kommentarer:

Unknown sa...

Ja,du det blev lite skillnad...;))))Ibland är det tur att man har lite grejer hemma som man kan ha nytta av..
Jag har ett skitfult draperi framför ytterdörren som oxå läre bytas ut,funderar på att köpa nåt snyggt påslakan å hänga dit...;)))

KRAAAAM fina du å ha en härlig Fredag!!!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon!

Känner igen det där med att den lilla är överallt och ingenstans. Svante har börjat (springa)gå så det är full fart. Hela tiden :)
Vart bra. Tyvärr har jag inget tips hur du kan pimpa röret.

Jag ska vara hemma till april nästa år. Längtar inte tillbaka alls till mitt jobb. Förstår att du känner ångest. Tiden har ju gått så jäkla fort :(

Madeleine med Mitt hem och jag kom från Stockholm på träffen. Det är ca 20 mil. Och vi har varit där några gånger så det är inte så omöjligt.
Kanske någon gång till våren. Eller nästa sommar. På vintern är det ju Inge kul att sitta och köra.

Skönt att du kan jobba lite på helgerna. Få lite extra pengar. För man blir ju INTE rik på mammapengen ;)

Ha en mysig fredag du med! Här får vi besök vid 10 av grannen och hennes lilla tjej. Sen får det bli en tur till affären för lite fredags handling.

Stor kram

MirEll sa...

Ja det blev ju en rejäl ansiktslyft, mycket snyggare och framför allt säkrare. =)

Vit dröm sa...

Ja det var verkligen ett lyft!
Ikväll ska vi ha min bror med familj på middag, de bjöd in sig själva igår så det är bara att ställa sig vid spisen ;)
Ha en riktigt mysig fredag och helg!
Kram Anna

Madame Edith sa...

Kul idé :)


Kram/M

Kia sa...

Mycket bättre! Sy som en strumpa och trä på röret i något tyg eller spraymåla.

Ha en toppen fredag!
Kram Kia

Frederica sa...

Ja oj vilket lyft! :)
Stången tänkte jag inte ens på, så prio ett behöver den ju absolut inte bli..
Men vet hur mycket en liten små sak kan störa! Fast att andra inte ens märker det..

Här blir det mys i soffan bara :)
Film och något gott skulle jag tro!
Inte så lätt att göra annat med tre små :P
Ska göra någon tavla på datorn också.

KRAMAR !