lördag 20 oktober 2012

Lite extra varm i hjärtat





Nu har de båda orchidéerna börjat slå ut här hemma.
Just denna gör mig lite extra varm i hjärtat nu när den blommar om.
Den fick jag nämligen i present från MrJ och Lilla S
den 29 december, då Lilla S bara var 6 dagar gammal.
Min första present som mamma.

Idag vankas det lite jobb.
Skulle egentligen jobba delad tur, men lyckats ta ledigt ikväll.
För det vankas lite mysigt släktkalas hos mor & far i eftermiddag.
Min kära farmor har även tackat ja och då vill jag allt vara med.
Hon är ju ingen ungdom längre med sina 93 år
och då får man försöka ta vara på den tid man får ha dem kvar.

Hoppas ni får en riktigt trevlig helg,
Kramar


9 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon Malin !

Mysigt att kunna vara med....
Delade turer är inte så roliga men annars går ju dom med eller hur ?
Jobbar du inom vården? ;(

Ha nu en mysig helg ! Själv är jag ledig från jobbet.
Så det blir att mysa med barna och vara hemma och försöka renovera i köket mellan varven;)

Kul med orkiden. Jag aldrig lyckats.
Men man ska nog ha tålamod :)

Ha en fin helg och mysig kalas ! Kram Sirpa

Anonym sa...

Åh! Det var ju riktigt många knoppar!

Fin present!

Många kramar
Ellinor

dianasdrömmar sa...

Hoppas du får en fin lördag Malin kram Diana

dianasdrömmar sa...

Skönt att det blev ledig kväll, hoppas du får en bra sådan kram Diana

Ullis sa...

Vacker är den, din present, tänk att er flicka har blivit så stor!
Ha en fin helg!
Ullis

Hemma på Sjuan sa...

De är så vackra orkidéerna! Fin present.
Ha en bra dag på jobbet o hälsa de alla på kalaset!! Kram Suss

Unknown sa...

Ååh dom är ju så vackra,jag lyckades ta död på den jag hade...;)))
Å va mysigt med kalas,ha en härlig fortsättning på dagen å mys med din farmor..;))

KRAAAMAR till dig fina du!!

designofluna sa...

Orkidéer är verkligen fina när de blommar, men mindre fina mellan varven. Jag brukar gömma mina bakom gardinen när de inte blommar.

MirEll sa...

Visst är det fint med blommande orkidéer, själv har jag för första gången i mitt liv lyckats få en att blomma om, tydligen trivs den i köksfönstret. Ha en fortsatt trevlig helg! /Linda på MirEll Design