måndag 15 oktober 2012

Regn och Vattenpölar




Lite ny grönska på hallbyrån blev det i Torsdags när jag ändå höll
på att slänga ut massa visset och plantera om.

God Morgon.
Ny Vecka - Nya Möjligheter.

Helgen har som vanligt försvunnit i ett nafs.
Igår regnade det så gott som hela dagen.
Men en långpromenad med underbart sällskap blev det ändå.
Varför är det så segt att ge sig ut när det regnar?
För sen älskar jag att gå där
(bara jag har rätt kläder)
och känna hur regnet droppar på en.
Det ger någon skum lyckokänsla.
Som att hoppa i vattenpölar ni vet, släppa kontrollen 
och bara låta det plaska.

Idag är det dags för Mamma-Träningen igen.
Alltid lika spännande att se hur många som kommer.
Och ska bli skönt att få börja veckan med att svettas lite extra.

Hoppas nu ni får en underbar måndag.
Så kul med alla fina kommentarer ni lämnar.
Kramar 


11 kommentarer:

Vit dröm sa...

Ja det är konstigt, jag är precis likadan. Men sen är det ju faktiskt jätteskönt som du säger!
Ha en bra dag!
Kramar Anna

Kia sa...

Finns inget dåligt väder bara dåliga kläder! : )

Lycka till med mammaträningen!
Kram Kia

Marianne sa...

Håller med, det är med lite konstig form av gilla man lurvar runt i regnet, och man känner sig mer nöjd än vanligt när man kommer hem igen!:/
Ha ett härligt mammapass!
Kram

Emma - Från min sida sett sa...

Jag var också ute på en promenad, men då var det uppehåll:) Kul att du kikade in hos mig:)

Kram Emma

Linda sa...

Önskar att jag kunde tycka som du. Här öser regnet ned idag och det är väl tveksamt om det blir någon promenad för min del. Jag försöker hinna med att gå två ggr i veckan så det ska väl bli av i alla fall.

Ha en bra dag!
Kram Linda

Sofi sa...

Hej!

Vilken söt liten blomma!
Hoppas det gått bra på mamma träningen idag!

Ha det fint!

Kram Sofi

Unknown sa...

Japp,jag är precis likadan,älskar att gå i regnet bara jag kommer ut...;)))Jag tror att många vuxna vill hoppa i pölar men vågar inte...

KRAMAR till dig fina du å ha en mysig kväll!!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Heej!

Haft en bra dag?

Idag har vi inte gjort så mycket mer än att gått en promenad och tvättat några maskiner med tvätt.
Imorgon ska jag och S till min faster på besök.
Onsdag kommer en kompis och hennes barn på fika på eftermiddagen.
Sen är det lugnt tills på lördag då jag åker på ännu en bloggträff. Denna gång i Skövde. Ska träffa Emilia och Josefin (Villa Carl Larsson). Något jag ser JÄTTE fram emot.
Så ser min vecka ut.
Vad ska du ha för dig?

Kram, kram!

Anonym sa...

Mammagympa? Är du instruktör?!?!;)) trevlig kväll! Kram

Unknown sa...

Här var vi också ute på promenad igår fast av den stillsamma sorten med barnen och visst hoppade vi i en och en annan pöl;)

Hoppas mammaträningen gick bra idag.
Kram

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Skoj med gympa..det saknar jag.. blir liksom inte att jag åker in till stan extra för det. Får väl hitta på ngt eget gympaprogram.

Kraaam