onsdag 31 oktober 2012

Sista Oktober




Igår var svärmor här på besök.
Med sig hade hon en söt vit amaryllis.
Perfekt, jag som längtar som en tok efter julen.
Nu ska jag dock försöka vattna den sparsamt 
så den inte hinner komma för fort.

Sista Oktober redan.
Det innebär ju sista dagen att ge järnet på utmaningen.
Sen hoppas jag att det inte innebär
sista dagen för träning?!?!
Utan att ni som kommit igång av utmaningen håller
det vid liv, och fortsätter.
Jag ska nu ladda för armhävningar.
Ska bli spännande att se hur många fler man klarar.

Ha en riktigt skön Onsdag.
Kramar


10 kommentarer:

Svarta tassar i vit soffa sa...

Hej!
För att sammanfatta det kort: tjockare virknål = tjockare garn = enklare att virka. :)
Det står på garnnystanet vilken storlek på virknål som rekommenderas.
Åååhhh... en amaryllis. Så vackra! Dock ingenting för mig... har försökt några gånger men... det har inte gått så bra om man säger så. Håller mig till hyacinter:)
Jag har inte riktigt fått till någon julkänsla än... känner mig inte färdig med hösten än.:)
Hoppas du får en bra dag och att det gick bra med armhävningarna!
Kram
Jenny

Linda sa...

Ja, det är inte klokt vad dagarna går fort.

Vad duktig du är som tränar så mycket. Jag skulle verkigen behöva ta tag i den biten. Köpte tom nya skor häromdagen men nu blev jag ju ordentligt förkyld så det får bli PW när jag blir frisk igen.

Kram Linda

Life´s Silverlining and I sa...

Bra gjort! Jag har simmat varje dag här i Budapest:) kram Nilla

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Ojsan är det dags att sätta amaryllis nu...måste genast inhandla !!
Armhävningar vore ju inte fel om min kropp kunde ta o göra några...får säga åt den på skarpen !

Kram Anette

Emilias sa...

Hej!
Bra med dig??

Åh, jag vill också ha en amaryllis. Är så sugen på advent och julpynt nu!!

Hur ska vi redovisa utmaningen? :)
Måste göra mina armhävningar med, får bli imorgon :)

Kram på dig!

MirEll sa...

Åh, fina amaryllisar. Längtar också efter julen, har till och med börjat lyssna på julmusik och idag har jag julpysslat. Ha en fortsatt bra kväll. Linda

Emma - Från min sida sett sa...

Åh så fint! Jag längtar också efter julen faktiskt! Mysigt med pyssel, glögg, pepparkakor och bak:)

Kram

Ekenäsliv sa...

Så härligt med en amaryllis:-)
Jaaaaa, jag längtar med efter att pynta och jula till det här hemma!!!
Kram Anna

Rebeccas DIY sa...

Ja, amaryllis är underbart - vilken härlig present att få nu när mörkret tränger sig på mer och mer och man bara längtar efter jul.

dianasdrömmar sa...

Älskar amaryllis stor kram Diana