onsdag 3 oktober 2012

Höst-städ/Vår-förberedelser



Det där med att ligga och läsa bok som jag skrev
att jag skulle göra när Lilla S sov, gick inte så bra.
Det slutade ju regna innan jag ens hunnit öppna den.
Så stövlarna åkte på och skottkärran fram.




Landet vid altanhörnet fick sig ett lyft nu när jag 
sett vad som finns där under sommaren.
Pionerna får vara kvar, lavendeln som spridit sig blev två.
Och de små rosorna får även de vara kvar.
Hittade små lökar som trycktes ner i ett hörn,
Ifall de ger något fint?!?!


Sen fick även det blivande grönsakslandet sig ett ordentligt lyft.
Har ju sagt hela sommaren att det ska fixats,
men antingen har det kommit annat i vägen eller så har Lilla S tyckt att det är tråkigt.



Även växthuset fick sig en omgång när jag ändå var igång.
Babysim är lite extra bra på så vis.
Man hinner en hel del när de sovs lite extra länge
en dag i veckan.

Nu blir det en morgon i sängen.
Rädd för att MrJ´s influensa börjat hitta över till mig.
Huvudvärk, frusen och snufs i näsan.
Håller tummarna för att det ska gå gympa ikväll, 
men det återstår att se.

Hur ser era Onsdagsplaner ut?
Kramar

9 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon!

Nej, vad tråkigt att du känner dig krasslig.
Och nu när du har dragit igång träningsutmaningen. Det är väl typiskt!

Hoppas det ger sig! Stor kram!

Marianne sa...

Såå fint det blev!
Visst känns det underbart att få röja fram och städa upp så allt är färdigt till våren:)
Nu ska jag strax ta mina nygamla kompisar stavarna och kila ut en sväng:) Så trist att vädret envisas med att vara grå grå grå grå och regnet hänger i luften bara, men det ska väl bli bättre hoppas jag!
Kram

Frederica sa...

DUKTIGT!
Ny jord och allt?
Skönt att börja med det roligaste till våren - plantera ;)

Jag hoppas på att hinna med trädgården nu i helgen, det behövs! Har ju inte kunnat sköta mina rabatter själv på hela våren och sommaren pga foglossningen. Och självklart kan jag inte kräva att J ska sköta om det när han inte är intresserad, men han har varit snäll och hållt efter det lite ändå :)

Mina planer är än så länge att först ta en PN och sen börja skissa på en beställning :) Mina ögon va för trötta för att sätta igång direkt...

Hoppas du slipper sjukdomar! Krya i förebyggande nu ;)
KRAMAR

Kia sa...

Hann med en hel del! Skönt att ha det gjort.
Hoppas du håller dig borta från influensan! Själv har jag åkt på magkatarr. Livet är toppen!

Kram Kia

hemma hos lilla mej sa...

Jisses vad duktig du har varit!!!Hoppas nu du klarar dej från influensan.Ha en skön onsdag fina du .Kramar Rita ♥

Ekenäsliv sa...

Oj oj oj vad du fejjar, så BRA det blir:)
Hoppas verkligen du klarar dig ifrån en influensa..
Sköt om dig!
Kram Anna

Unknown sa...

Hurtbulle...;)) Så fint du gjort,skulle verkligen behövas här oxå...Får väl se imorrn om rycket infinner sig...;))

Hoppas att du slipper sjukan..
Kryapådigkramar från mig!!!

Vit dröm sa...

Ja du falukorv i ugn är ju ingen dundermat på det sättet men karln älskart här hemma, vi äter det inte så ofta så då kan det vara riktigt gott ibland ;) Brukar ha tomater och stoppa i och lägga runt om, sedan bostongurka över korven och sen massor av ost. Mer spännande än så var det inte ;)
Ha en fin onsdagskväll och hoppas du känner dig bättre!
Kramar Anna

Unknown sa...

Så duktig du är och visst är det härligt när man hinner få lite gjort medan de söta sover;) Hoppas förkylningen ger med sig.

Kram
Annie