måndag 8 oktober 2012

Oktoberutmaningen - MOTIVATION

Första veckan på Oktobers Träningsutmaning är avklarad.
Hur går det?

Tänkte tipsa om lite motivationstips idag:


Tekniska prylar.
När det kommer till träning är jag otroligt svag för tekniska prylar.
Pulsklockan är en sådan. 
Där kan jag få hjälp och se hur jag ligger till.
Om jag ska ge lite mer eller om jag kanske ska ta det lugnare osv.
Men i dagens "app-samhälle" så räcker det långt med en smartphone.
Ladda ner en app som kan mäta dina rundor, visar styrkeövningar
eller andra träningsrelaterade saker.



"Dagens motions-bild"
Detta motivationstips har jag "stulit" från härliga Marianne
med den mysiga bloggen Min Lilla Skrubb.
Varje gång hon går en promenad så visar
hon en bild från den nu under utmaningen.
Och man vill ju knappt erkänna att man struntade i det 
där man lovat blogga om, eller hur ;)
Och har man ingen blogg så kan man ju köra på 
facebook, instagram eller annat bild-program.


Träningskläder.
Ja, nya träningskläder ger iallafall mig motivation.
Man vill hoppa i dem direkt när man kommer hem 
från butiken och ge sig iväg på stört.
Men jag tycker ofta de är dyra.
Så brukar passa på att köpa mig något nytt när det är rea
eller när det blir en tur till Gekås eller annan lågprisbutik.
Dock snålar jag inte när det kommer till skor.
Bra skor är A och O för att mina knän ska må bra.


Form-kort
Ibland kan det vara svårt att se förändringar i spegeln.
Därför har jag tagit kort 1 gång i månaden sen Lilla S kom.
Då får man ett bevis på vad som händer med kroppen 
genom samma kamera lins.
Den vänstra bilden är direkt efter vi fick vår guldklimp och den högra
är från några dagar sen.
Jag har nu nått mitt mål viktsmässigt
och kroppen ska nu bara bli starkare och uthålligare. 
LÄS
Genom att läsa både böcker, bloggar och tidningar
om träning så börjar det spritta i kroppen.
Jag vill testa nya övningar och utmana mig själv.


Det var 5 saker som motiverar mig.
Vad motiverar er?
Lämna gärna en kommentar och dela med dig av just dina tips.
Så kör vi igång 2:a veckan av utmaningen fulla av motivation
och ny träningslust.

Ha en härlig Måndag,
Kramar

5 kommentarer:

Unknown sa...

Åh vilka härliga motivationer du delar med dig. Min motivation just nu är mr migrän och herr spänningshuvudvärk men tyvärr lägger dom fälleben på mig allt för ofta och träning uteblir. Det svåra sen när anfallen är över är att starta om och fortsätta med träningen men där har jag världens bästa motivator: du;)

Önskar dig en härlig dag
Kram

Unknown sa...

Åh vilka härliga motivationer du delar med dig. Min motivation just nu är mr migrän och herr spänningshuvudvärk men tyvärr lägger dom fälleben på mig allt för ofta och träning uteblir. Det svåra sen när anfallen är över är att starta om och fortsätta med träningen men där har jag världens bästa motivator: du;)

Önskar dig en härlig dag
Kram

Marianne sa...

Tack för dina fina ord om bloggen!
Du motiverar mig!:)
Jag hade aldrig fått arslet ur om inte du startat utmaningen! Tack!
En app har jag faktiskt i iphonen som hjälper mig hålla koll på hur långt jag går, tid och hastighet, det är också en kanonbra motivation, att se själv vad som händer:)
Lite deppigt att det inte är ljudblogg så vi fick höra den ljuva stämman av dragspel;)
Ha en härlig start på nya utmaningsveckan!
Kram

Unknown sa...

Åh vilka härliga motivationer du delar med dig av;) Här drivs motivationen av Mr Migrän och Herr spänningshuvudvärk, tyvärr lägger de allt för ofta fälleben på mig. Det svåra är sen att fortsätta med träningen efter ett besök av de båda herrarna. Kroppen är då på noll igen och var tränings-steg känns som det gjorde när man precis började. Konditionen är på noll och musklerna känns obefinliga. Men det är då Du kommer in och din härliga bloggutmaning. Så skam den som ger sig jag må bara ha 90 minuter motion avklarade men jag tänker inte ge mig;)

Önskar dig en ljuvlig start på den nya veckan och ha det så roligt på mammaträningen.
Kram
Annie

Frederica sa...

BRA motivationstips!

Kom faktiskt på nu att jag köpte nya fina träningskläder för ett par år sen. Men vart har jag lagt dom?
Ja du märker att det var ett tag sen va? :P

Några tips har jag inte. Då hade jag nog inte sett ut såhär..
Men tydligen så räcker det med att gå utanför dörren och få sej en mindre kul kommentar för att bli motiverad..men samtidigt ledsen :(
(inte min dag idag)

Annars tycker jag veckan gått hyffsat :)
Har försökt gå en omväg till och från dagis, inte dragit mig för att slita i trädgården och sådär..
Även tagit en riktigt lång promenad. Jag är nöjd!

Kram