onsdag 24 oktober 2012

Lite nytt





God Morgon
(Menar: seg och trött morgon)
Onsdag.
I måndags när vi var i stan hittade jag denna söta 
lilla stjärna för en billig peng.
Minns inte exakta pris men bara något på tjugo.

Är det inte underbart med inredning som
knappt kostar något?

Inte alls sugen på att lämna sängen
och börja förbereda för morgonrundan med Dix.
Det är så drygt nu när det fortfarande är mörkt.
Och nästa vecka kommer det ju bara bli värre,
för i helgen är det ju dags att ställa tillbaka klockan.

Men hinner nog mysa lite till i sängen,
dricka upp kaffet och kika in lite snabbt hos er.
Hur ser Onsdagens planer ut?
Ha en bra dag,
Kramar

9 kommentarer:

Hemma på Sjuan sa...

Var uppe innan 5 idag så trött.... Men nu har vi varit ute 1 h och snart ska jag till jobbet. Ikväll blir det hemmakväll med sysslor :)
Fin stjärna du har hittat! Verkligen ett fynd! Kram Suss

Unknown sa...

Mooorning,ja nu börjar det bli riktigt mörkt på morgonen...Men jag gillar de..;)))
Ja,den stjärnan var verkligen söt å visst är det roligt när det är billigt oxå,sånt gillas...Igår när jag var i skogen med min vovve så plockade jag hem lite stenmossa å gick precis å tänkte på om jag skulle plocka hem en liten gran...Sen såg jag att du hade gjort de...;))) För mig blev det ingen igår,men det hinns de med..

KRAM på re vännen å ha en ljuvlig dag!!

dianasdrömmar sa...

Mysigt med stjärnor kram Diana

Unknown sa...

Jättesöt liten stjärna. Här fick vi sovmorgon till kl 6 och då kändes det nästan ljust ute, till skillnad hur det ser ut kl 5;)

Här blir det lite jobb idag och sedan mys med familjen
Önskar dig en ljuvlig dag
Kram
Annie

MirEll sa...

God morgon! Här kom jag och sonen upp strax innan 8 för morgonbestyr innan avfärd till förskolan, mannen och dottern sover än (vi tycker mycket om att sova i denna familjen, både stora och små). Så nu sitter jag här alldeles ensam under en filt tillsammans med kaffekoppen (katten behöver jag som tur är inte gå ut med) och strax tar jag nog fram virkningen. Jag har det ganska bra! =)

Kia sa...

Är det en julstjärna?? Fin!

Ska man ställa tillbaka klockan nu? Har noll koll på sånt. : )
Då får man ju sova längre, fast det brukar inte barnen förstå.

Ha en toppen dag!
Kram kia

Svarta tassar i vit soffa sa...

Tycker absolut att du ska träna på virkning!! Det är superkul och det finns hur mycket som helst att göra. Kan man sedan läsa och förstå (vilket jag inte riktigt än kan) mönster så öppnas en helt ny värld. :)
Just det... ställa om klockan... det hade jag förträngt. Känner mig inte redo för mer mörker... vill ha ljus!!
Hoppas du får en bra dag!
Kram
Jenny

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hallå!!

Javisst är detta mörker segt. Usch och fy!
Har också haft en seg dag. Vaknade med huvudvärk och den har jag dragits med hela dagen. Så här har vi inte gjort mycket.

Hur gick det för er på 10 månaders kollen? Vad väger lilla tjejen?

Nu blir det en kopp te framför Bonde söker fru.
Ha en fin kväll! Kram

Emma - Från min sida sett sa...

Den var riktigt fin, åh nu längtar jag nästan lite till julen:)

Ha en fin kväll!

Kram Emma