söndag 3 april 2011

Söndagspyssel






Decoupage experiment

MrJ tyckte jag skulle visa att jag även
kan pyssla in lite bensin i bilen ;)

Mellan springandet ner till tvättstugan har det blivit lite pyssel.
Lite etiketter till burkarna i det öppna skåpet.
Lätt och smidigt, men gör stor skillnad.
Bara lite tapet, duppelhäftande tejp och papper.
Sen lite snöre för att fästa dem.
På kryddburkarna använde jag precis samma sak.
Fats tejpade fast dem med dubbelhäftande tejp sen.

Har även påbörjat pyntandet av påskägget.
Decoupage var riktigt kul.
Så har lite fler idéer jag ska använda det till.

Men nu ska jag nog mysa ner mig i soffan en stund innan sängen kallar.

Hoppas ni haft en härlig Söndag.


Kramar

4 kommentarer:

Anonym sa...

Decoupage höll jag på med mycket på den tiden jag hade tid! Brickor och krukor mest, jag använde mycket tyg, klippte ut och limmade och lackade. Även bokmärken funkar bra. Jättefina burkar du fixat till. Jag har lite tips till dig ang ljudfiler och annat men kan skicka ett mail. Hade ett pass i fredags när vi jobbade med ljud på datorn och tänkte att det skulle passa i skolan. Kram Hanna

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej!
Visst blir det skillnad med egengjorda etiketter! Jättesnyggt:)
Fina ägg har du också fått till ....
Ha det gott
Stor Kram Annelie ♥

Therese Wahlström sa...

Finfina etiketter! Men en tips från en som bakar mycket... :) mjöl går det åt stooora burkar till, det går oftast åt mer mjöl än socker! Så slipper du fylla på alltför ofta :)
Ha en fin måndag!
kram

Anonym sa...

Superfint! Du är superduktig!

Bensinen är pluspoäng ;)

Ellinor