måndag 18 april 2011

Fågel-attack

Har ju glömt visa min nya cykel.
Här har ni pärlan =)


Egentligen en underbar start på dagen.
Cyklade en tur med Dixen, 
stannade och busade och 
skulle sen cykla en annan väg hem.

Glad i hågen trampade jag på och njöt av morgonsolen.
Rätt som det är känner jag något komma farande in i bakhuvudet.
När jag får upp ögonen ser jag hur en svart stor kaja lyckas ta sig över mig.

Han/hon har alltså lyckats flyga in i mitt huvud.
Kan lova att det var riktigt obehagligt,
lyckades ju självklart låta fantasin fara iväg till
skräckisen:
"Fåglarna".

Men tror han på något vis inte såg mig,
han hade fästet på en grön soppåse en bit framför mig.

Ja ni, en liten ovanlig start på dagen.
Men tror vi kommer få en underbart härlig 
SOLIG
dag.
Så njut gott folk.


Kramar


2 kommentarer:

Hildas hem - Sofia sa...

Oj, vad konstigt! Förstår att det måste ha varit en obehaglig upplevelse. Men det gick ju bra som tur var :)

Vilka smarriga bullar du bakat. Mmmm.

Jag önskar dig en härlig och solig måndag!
Kram Sofia

Anonym sa...

Vad läskigt emd fågeln!

Men gud vad härligt väder det är ute! Hoppas det håller i sig!

kram Ellinor