söndag 24 april 2011

Vad gör dig lycklig?











Så här ser min utsikt ut från bryggan som är kvällens blogghörna.
Naturen, vädret och ALLT är helt underbart.
Vädret är helt vindstilla och bara små lätta vågor krusar vattnet.
Älskar att sitta här nere på bryggan och bara filosofera.
Det är lätt att bli hemmakär och vardaglig.
Runt om oss i våra trädgårdar, hem och vråer finns ofta platser som vi bara ÄLSKAR.
Men om vi så lätt glömmer bort.

Vad har du runt dig som gör dig riktigt lycklig om du bara tänker efter?
Ta dig en funderare på det.
Det är nämligen så mycket lättare att se brister än det ljuvliga.


Kramar

7 kommentarer:

I mina gömmor sa...

Jag har blivit väldigt bra på att se saker osm gör mig lycklig. Små, små vardagsting som en fågels fotavtryck på våra skifferplattor en tidig morgon, att träffa någon jag älskar, givetvis min dotter, smaken av hallon, en vacker bild, en kommentar på något i min blogg osv. Det är en gåva att kunna finna skönhet i det lilla!

Kram på dig!

Anonym sa...

Kloka ord!

Hoppas ni haft en lika god påsk som vi, men av dina fin bilder och fina ord att döma så har ni det!

Fortsätt så :)

KramEllinor

Mitt Vita Björkebo sa...

TACK sötaste du för din spontana kommentar...DET VÄRMER VERKLIGEEEEEEEEEEN!!!!
Ja vi har varit i mora och firat påsk å ingen tid har funnits...,
Men nu så..är jag hemma igen och ordningen är återställd ;).
Ser att du haft och har UNDERBARA dagar du meeeeeeeeee...
Kram i massor!!!!
ANNA

Hildas hem - Sofia sa...

Visst är det lätt att bli hemmablind och inte riktigt se allt det härliga. Men jag tror att jag är ganska så duktig på att uppskatta allt det fina i min närhet.
Din blogghörna för kvällen är ju helt fantastisk! :)

Kram Sofia

LyckligaPraliner sa...

Så sant som det är sagt! Mycket klokt :) Jag tycker själv att jag finner lyckan även i det lilla och kan leva i nuet. Vissa gånger får man bara en extra stor lycklighetskänsla av en händelse, ett ögonblick som någon annan kanske inte uppfattade. Mina barn är givetvis min största lycka på jorden, ja i hela universum men det finns så mycket annat också jag blir lycklig av. Då blir jag en mycket LyckligPralin ;)

EnSpruckenRosaTekopp sa...

Vilka underbart fina bilder, förstår att du trivs i denna fina miljö! Visst behöver man ta sig en funderare ibland & verkligen njuta av platser eller saker man tycker om.. Det är värt varje sekund att tillbringa lite extra tid på just det där favoritstället :) Hoppas du haft en helt underbar påskhelg! Kram på dej

Gnistra i Norr sa...

Vad gör mig lycklig...tror att det är precis det som finns på bilderna i mitt senaste inlägg. Norrländska naturen, kärlek.

//Jeanette