måndag 4 april 2011

Ny vecka nya möjligheter

Tyvärr har jag inte hittat några vitsippor än,
bilden är från 2010

Hur jag än letar så kan jag inga finna än.
Önskar att jag kunde få ta nya bilder på Dix placerad i ett hav av vårblommor.
Morgonrundan idag blev lite annorlunda.
MrJ ringde och väckte mig 05.20 
(bara 5 min innan min klocka skulle ringa)
Han hade glömt sina glasögon.
Så bara att baxa in Dix i bilen och åka till Ekenäs.
Sen stannade vi till i skogen. 
Busade, letade bollar och sprang av energin.
Alltså Dix sprang av energin, jag lunkade runt och letade vårtecken.

Fann några små videkissar bara.
Men vad fåglarna spelade.
Stanna gärna upp en stund på morgonen och lyssna.
För de spelar helt otroligt söta små melodiern nu.


Hoppas ni får en härlig start på veckan.
Vem vet, under veckan kanske vi funnit vårblommor.


Kramar

3 kommentarer:

Anonym sa...

Önskar även dig en skön start på veckan, det verkar ju som om den började ganska härligt iallafall, trots uteblivandet av vitsippor.

Anonym sa...

Ja, fåglarna är helt underbara på morgonen!

Jag är dock inte uppe lika tidigt som du - då hade jag nog dött!

Här har åtminstone scillorna tittat fram och påskliljorna kommer nog till helgen om vädret håller i sig...

Jag har definitivt fått en härlig start! Nu (höll på att skriva att jag längtar till helgen igen men det hade varit lögn) ser jag fram emot en bra vecka!

Kram Ellinor

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej!
Jag hittade faktiskt tre små tussilago i skogen i morse:) Tyvärr hade jag inte kameran med mig. Får ta med mig den imorgon och fota de små solstrålarna.
Visst är det härligt med fåglarna nu:)!
Ha det gott
Stor Kram Annelie ♥