onsdag 13 april 2011

Det luktar ljuvligt i 101:an



Mycket Toblerone ska det vara



Då var fikat till jobbet klart.
Men tyvärr hade jag tänkt lite fel när jag köpte hem toblerone.
Så blev exakt så många jag behövde.
Får helt enkelt njuta av doften och fantisera om hur de smakar.

Om ni blir sugna har ni receptet här:
Ingredienser 
(8 muffins)
  • 200 gram toblerone
  • 2 dl socker
  • 2 st ägg
  • 2 dl vetemjöl
  • 1,5 tsk vaniljsocker
  • 1 krm salt
  • 4 msk kakao
  • 0,5 tsk bakpulver
  • 100 gram smält smör

Gör så här

Sätt ugnen på 200 grader.

Hacka en fjärdedel av ena Tobleronen i ganska stora bitar. 

Riv resten av den så att du får ca 1,5 dl riven Toblerone. 

Ta och riv av den andra om det behövs.

Vispa ägg och socker pösigt.
Blanda och tillsätt alla torra ingredienser. 
Rör ner det smälta smöret och den hackade och rivna Tobleronen. 
Blanda väl.
Fyll stora muffinsformar till 2/3 och grädda mitt i ugnen i ca 15 minuter. 
Muffinsarna ska vara lite kladdiga inuti.
Medan de är i ugnen delar du fyra Tobleronebitar på mitten 
När muffinsen är färdiggräddade lägger du en halv bit på varje och låter smälta.
Låt det smaka.

Kramar

2 kommentarer:

vitadrömmar & små kottar sa...

åååååå jag blev väldigt sugen!
Får nog sno receptet och baka mig några till helgen!! Duktig du e Malin!

designofluna sa...

Yummie! Det såg läskande gott ut!
Kram Malin