fredag 1 april 2011

Snuddar vid helgen


Igårkväll när jag skulle somna smattrade regnet så mysigt mot fönstret.
Det är verkligen rogivande att få somna till regn.

I huvudet kunde jag inte sluta sjunga på 
Morning has broken .
Fast den svenska texten,
"Tänk att få vakna tidigt en morgon,
höra ett vår regn sjunga sin sång."

Även om man vill ha solsken är det ändå något visst även med regn.
Mys-faktorn blir högre på något vis.

2 arbetspass kvar.
Sen tar jag helg.
Först upp till skolan, där det som alla Fredagar står 
Fredagsmys på schemat.

Sen ikväll ska jag följa med en av eleverna till Nässjö och gå på länsdans.
Ska bli härligt att se glädjen i allas ögon igen när de dansar loss.

Sen tar jag helg.
Det betyder att jag även får se min efterlängtade och saknade make igen.

Vad vore jag, utan dina andetag



Hoppas ni får en härlig Fredag.


Kramar

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter som en riktigt bra start på helgen!

regn är toppen, men inte tillsammans med blåst, jag är rädd för blåst... Men det blir mysigt om man kramas samtidigt som man är rädd, bästa kramarna!

Ha det toppen!
Kram Ellinor