lördag 23 april 2011

Hemlighus och inköp




Egengjord rullhållare av min far


Dikt skriven av bloggerskan själv som
10 åring =)

Underbar dag även idag.
Dock något kyligare.
Men skönt det när man ska iväg in till stan.
Mitt lokalsinne över Västervik har överträffat sig själv.
Hittade alla små loppisar jag skrivit upp,
plus en till.
Men tyvärr lyste fynden med sin frånvaro.




Dessa två små tavlor hittade vi dock.
Endast 15:- kronor styck.
Sen har det även blivit lite klädfynd på lager 157.
MrJ fick med sig ett par jeans
och jag en stickad "Pippi" tröja
(ni vet en sådan vit med röda och blå ränder hon har),
även en t-shirt åkte ner i min påse.

Blomster blev det med.
Så nu är det dags att ge sig ut och plantera.


Ha en fortsatt mysig 
Påskafton,


Kramar


PS 
Sommarstuge-temat fortsätter. 
Så överst bjuds det på lite bilder från vårt lilla hemlighus.
Även det går i kust tema. 
Kan även stolt briljera över att min mor hängt in min dikt jag skrev vår första sommar här.
DS




1 kommentar:

Karin sa...

Underbar dikt! Så härligt när sådana saker sparas och man får njuta av det som vuxen. Fortsatt trevlig påsk - ni verkar ha det supermysigt. Kram!