onsdag 20 april 2011

Finns fördelar med att bo i stan



Första smältningen av chokladen blev en flopp.
Så kan det gå när man ska testa traditionellt vattenbad.

Andra försöket gick betydligt bättre.
En jämn och smarrig smet blev det.


Bara att kyla och väntas på att bli
uppäten.

Ja, skulle experimentera lite idag igen.
Mjölkchoklad cheesecake.

Brukar alltid smälta chokladen i micron.
Men glad i hågen tänkte jag testa vattenbad.
Men kan väl säga så att det var första och sista gången.
Tacka vet jag micron.
Tacka vet jag även kiosken på hörnet i vårt hus.
Finns verkligen fördelar med att bo i stan ibland.
Bara att springa  ca 15 meter och köpa ny choklad.

Så trots misslyckandet så står nu kakan i kylen.
Redo för lite födelsedagsfirande 
och bebisgrattis för min kära vän Mia.

Måtte den bara blivit god nu.
Annars finns det ju även ett café 20 meter bort ;)

Kramar

6 kommentarer:

Therese Wahlström sa...

Mmm, det där fikat hade jag velat vara med på... ;) om den är god måste du lägga ut receptet sen! :)
Hälsa Maria!
kram

Anonym sa...

Hahah! Detta påminner mig om en stressig eftermiddag då ALLT gick fel! Kom för sent hem från jobbet, åkte och handlade för att när jag kommer hem (affären ligger ca 1 mil bort) upptäcka att jag glömt hälften. Ok, tänker jag och fixar med ett alternativ på de sista smulorna i skafferiet. Då går det också åt helvete ungefär samtidigt som gästerna knackade på dörren...

tur att det inte var Kungen...

Ha det topp! Är alldeles säker på att cafet inte behöver föräras med din visit!

kram Ellinor

EnSpruckenRosaTekopp sa...

Hej! Den blir säkert jätte god, låter himla smarrigt :) Ha en mysig fika! Kram

Ullis sa...

Åh vad det ser gott ut! Älskar choklad!
Ha en skön dag! Ullis

I mina gömmor sa...

Mmm, vad gott det ser ut! Här finns det pannacotta i kylen. Du får meddela om den är värd att baka när du provsmakat den!

Kram

LyckligaPraliner sa...

Åhh så gott !! Jag älskar såna där gosaker, speciellt när det är choklad också :)