lördag 2 april 2011

Ett herrans katt-liv





Zlatan
Vad mer ska jag säga.
Han är expert på att öppna dörrar, lådor och skåp.
Börjar på allvar fundera på barnlås snart.

Men det märkliga är att jag har inte hört ett ljud när krokusen åkte i golvet.
Jag dömer honom inte, men jag vet vem som gjort det.
Zelda är nämligen för klumpig för att komma upp på spisfläkten.
Sen hade han lyckats dra ut vant- och mösslådan IGEN.
Så där låg han gladeligen och snusade när jag kom upp.

Det jobbiga med att han öppnar lådor är ju att han gärna knycker både vantar och strumpor.
Sen bär han iväg dem i munnen och gömmer dem lite överallt.
Sen så hårar han ju även ner ALLT nu i fällningstid.
Så ser ni någon som ser ut att bära en "fusk-pälsmössa" så kan det vara jag.


MrJ lackade klart dessa igår när jag var iväg.
Så idag ska förhoppningsvis gardinen upp i köket.
Ska bli spännande att se hur det blir.
Sen står det städning, pyssel, hundmys, bakning, middagsbjudning m.m. 
på dagens schema.

Vad ska ni hitta på idag?

Kramar

PS Ett stort Grattis till min kära kusin Helena idag, på hennes födelsedag DS



2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Det är lite mystiskt faktiskt:)

Känner igen det där med fällandet, jag har en hel fuskpäls, känns det som (från hundar dock)...

Låter som om du har riktigt trevliga planer för dagen. SJälv har ag tusen ch en miljon saker att göra men jag vet inte hur mycket jag vill göra, hihi!

Ha enbra dag!
Ellinor

Mitt Vita Björkebo sa...

Hej..,haha känner igen det där med KATTEN...
"Liten" äter UPP alla mina blommor=(...
Rasar ner diverse saker på golvet..
Ett TIPS mot det iallafall...som jag läste u hemmets veckotidning för många år sedan...
Sätt lite (kladd,kludd,bostick) Under..OFTAST får det stå där det står då...
Kram å ha en skön lördag!

ANNA