onsdag 6 april 2011

PAKET, från mig - till mig






Sjukstugan fortsätter.
Febern är än så länge borta idag.
Men kroppen värker och huvudet dunkar.
Igår fick jag sms om att varorna från Sofias Hus kommit.
Då fanns det inte en chans att jag skulle orka gå de 400 m 
det kan vara fram och tillbaka till statoil.

Men Dix höll på att krypa ur skinnet nu på förmiddagen.
Packade in henne i bilen och åkte till skogen.
Underbart att ha en hund som älskar bollar.
Bara att kasta iväg. 
Låta henne söka.
Själv kan jag bara stå still och njuta av att få lite frisk luft.
Så på vägen hem passade jag på att smita in på statoil.
Var så klart tvungen att inviga vispskålen direkt till frukostens omelett.
Söt och perfekt med sitt lilla handtag.
De små ljuslyktorna får pryda hallbyrån.

Hoppas ni får en härlig Onsdags eftermiddag.

Kramar 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh så roligt med lite grejjer! Jag längtar som en tok efter att få lull-lulla huset... Änsålänge är det gips, spackel och färg som är det närmsta lull-lull jag kommer. Åh! Förresten, köte ett HELT UNDERBART doftljus igår. Lavender and orange från Enhus organics. rekommenderas starkt. Dyrt som pocker men brinner länge och är som sagt fantastiskt, ingen konstig bi-doft som det kan bli ibland...

Skönt att Dixen fick lite utlopp för sin energi och du lite luft, det är mycket värt! Hoppas kroppen kommer ikapp snart, inte roligt att vara förkyld...

E

Gnistra i Norr sa...

Vad fina saker! Kan tro att frukosten blir extra god i den skålen.

Ha en fin dag.

//Jeanette, http://gnistrainorr.blogspot.com/