tisdag 22 mars 2011

Tisdagsmys





Blir så lycklig av att äntligen kunna njuta av lite fina blommor igen.
Tulpanerna på köksbordet gör att varje måltid känns extra mysig.

Vi är riktiga tråkmånsar som alltid dricker vatten till maten.
Men ska försöka bli bättre på att ha kannor med vatten i kylen.
Är ju så mycket godare med lite citron, apelsiner eller gurka i.
Känns dessutom lite mer vardagslyxigt.

Sista bilden tog MrJ när jag skulle göra klart min matlåda inför morgondagen.
Bearnaisesås från Erik Lallerstedt är grymt god.
Men skulle nog inte vilja äta den som den är direkt ur burken.
Men bjuder gärna på bilden.

Nu ska jag forstätta mitt tisdagsmys med att bli klar till bio-besöket.

Ha en fortsatt trevlig kväll.

Kramar

3 kommentarer:

Monika sa...

Vilken rolig bild! :o) Den skulle vara toppen som reklam!

Vatten är inte ett dugg tråkigt. Det är det godaste som finns om man frågar mej :o) Vi har så där iskallt vatten att det immar utanpå glaset. Frisk och oslagbart gott är vad det är :o)

Härligt och slagbart mysigt med fina tulipaner också :o)

Ha en underbar vecka!

Kram

Monika

Anonym sa...

Mys mys!Jag tillhör den tråkiga typen som tycker bäst om vanilgt kranvatten...

Skönt att ni kommer mer och mer i ordning!

Elinor

Therese Wahlström sa...

Inte för att vara en partypooper, men... tyvärr är ju citroner så fulla av bekämpningsmedel så man måste tillochmed skala dem för att bli av med allt det farliga. Så köp gärna ekologiska istället, och stoppa i vattnet!

Ps. Äppelskal är himla gott, och fint att ha i kannan också :)

Ha en fin onsdag!
kram