torsdag 24 mars 2011

Imponerar


Sockerkakan igår blev smarrigt god.

Minns ni inlägget när jag förklarade att allt som har med intresse av inredning, pyssel och hemmet är ganska nytt för mig.
Detsamma gällde att baka en sockerkaka.
Tror jag gjort det typ 1 gång sen jag flyttade hemifrån för typ 6-7 år sen.
Då köpte jag dessutom kak-mix.

Så ni kan tro att jag är stolt över denna kaka.
Insåg även att vi inte äger ett enda snyggt kakfat.
Suck
Men ska ju som tur är på loppis i helgen.
Så listan är nu lång över fynd jag hoppas göra.

Men det är inte sista gången jag bakar sockerkaka.
Sugen på att göra något nytt även i eftermiddag.
Men får se hur planerna blir.

Tror dagen kommer bjuda på mycket härligt solsken,


Kramar


PS. Någon som har erfarenhet av dekorplast eller kontaktpapper för att "klä om" en fönsterbräda?
Funderar på hur man kan få till snygga kanter. DS

3 kommentarer:

Hildas hem - Sofia sa...

Snyggt jobbat, bakprinsessan! ;)

Jag tror absolut att du kan ge dig på dina pelargoner också för jag är totalt novis när det gäller växter. Jag tycker om att ha dem men jag vill ju att de ska se ut som de gjorde när jag köpte dem - även efter två veckor efter att jag fått hem dem :)

Jag tror att man måste våga lite. Vad är det väsrta som kan hända, brukar jag tänka. Och oftast är det ju inte så farligt, så det är bara att köra på! :)

Lycka till! :)

Ha en underbar och solig torsdag!
Kram Sofia

Anonym sa...

10 poäng!

Sockerkaka är underskattat - kul att du blev så nöjd!

Tyvärr har jag ingen erfarenhet av det där med fönsterbrädan...
Ellinor

Anonym sa...

mmm det ser i alla fall smarrigt ut;)

Önskar dig en skön torsdag