måndag 14 mars 2011

Arbetsyta och smarrig kycklinggratäng






Underbart att ha lite arbetsyta igen när det är dags för matlagning.
Dessutom skönt att slippa diskstället inne i vårt lilla badrum.
Måste bara ge er receptet på denna sjukt smarriga kycklinggratäng som jag hittade på idag:

Skivade kycklingfiléena och stekte dem i ugnen ca 15 min.
Klippte sen över bacon, in i ugnen igen tills de är knapriga, ca 10-15 min till.

Under tiden rörde jag ihop 2 burkar creme fraiche med smak av vitlök och permasan, några tärnade körsbärstomater och lite pressad citronsaft.
När kycklingen och baconen såg klara ut hällde jag över röran och strödde på riven ost.
Ca 10 min till i ugnen, klart.

Gillar maträtter som sköter sig självt i ugnen.
Så under tiden hann jag ju plocka med annat till tonerna av diskmaskinen som premiär-diskat idag.
Nästan som ljuvlig musik.

Men nu är det dags att göra lite nytta igen.


Kramar



1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt med arbetsyta och gratängen verkade hur smarrig som helst!

Ellinor