lördag 19 mars 2011

Måla på marmor?








God morgon kära läsare.
Sitter och funderar på vad jag ska göra med våra gröna marmor fönsterbänkar.
Tycker de är sjukt fula. 
Men de är även grymt stabila och stadiga.
Speciellt då vi har två katter som hoppar upp och ner.

Så tanken är att de ska bli vita.
Någon som erfarenhet av att måla på marmor?


Annars är det bara bra här på kullgatan.
Igår blev det tårta på tårta på mormors mysiga kalas.
Först smarrig smörgåstårta och sedan prinsesstårta.

Underbart trevligt med att träffa kusinerna som spridit ut sig lite, 
och så självklart övriga släkten med ;)

Nu ska jag väcka maken.
Idag ska vi till tippen, visa husvagn och sen ge oss på det sista i köket.


Ha en underbar lördag, 
här tittar solen in genom fönstret.


Kramar

4 kommentarer:

Cicci sa...

Morrn morrn!
Nädu, vårt sovrum (där jag ska ha hissgardiner) är långt ifrån färidgt.. Vi har inte ens börjat med de. Så jag vet inte alls. Men du verkar ju duktig på o sy, så de kan väl inte vara så svårt? Det går ju sy fejk. vanlig kappa, fast längre o på nåt sätt "rulla" upp den så man vill ha den. Sen två band på varje sida bara. ;)

Om marmor... inte en aning.. Gå till färgaffärn o fråga! Det borde väl finnas nån speciell färg till de i så fall.

Emelie sa...

Hej!
En gammal granne till mig använde sig av "vanlig väggväv". Limmade fast det på sina fula i marmor. Limmade på sen också tror jag, vet inte exakt. Sen var det bara att måla och det blev riktigt snyggt!

Anonym sa...

Nja, har inte målat men spillt färg och det satt som berget - helt omöjligt att få bort så det ska nog gå bra! Grndmåla och så två lager vabligfärg så blir det nog bra! (färgen jag spillde var vanlig väggfärg men det finns säkert särskild färg för sten/metall/andra oorganiska material...

Ha en fin lördag!
Ellinor

sara l sa...

Hej! Jag har målat alla mina marmor fönsterbrädor (precis sådana som dina) o det var inga problem. Jag målade bara med vanlig väggfärg. Så nu har jag vita fina ist för den hemska marmorn:)
Mvh Sara L