tisdag 22 mars 2011

Sista snön påväg bort?





Igår gick jag samma morgonrunda med Dix. 
Men då var det vitt bakom gymnasiet.
Idag fanns det bara enstaka högar och stora vattenpölar kvar.
Är sista snön på väg bort?
Dixen blev iallafall glad över att det fanns lite snö kvar att busa i.

Igår kunde jag som vanligt inte somna.
Låg och funderade på en massa pyssel jag vill testa på.
Vi funderar även på att bygga ett nytt soffbord, 
så även konstruktionen över det gicks igenom uppe i mitt redan högvarvade huvud.

Men John Blund kom som tur var efter en stund.
Ikväll ska jag gå på bio,
"Hur många lingon finns det i världen".
Ska bli mysigt med en paus från vardagen en vanlig tisdag.


Hoppas ni får en härlig dag.
Hoppas även solen väljer att visa sig och värma oss under dagen.


Kramar




3 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Det är en fotpall som jag har fårskinnet på. På det har vi en ekskiva som vi brukar ha datorn på.

Ha en fin dag! Kramar Maria

Anonym sa...

ÅH! Jag hoppas verkligen att det är sista snön! Var nere i Malmö i helgen och där blommade krokus och sådana där gula våriga blommor för fullt!

Trist att inte kunna sova... Här har vi så mycket projekt för tillfället så att jag slocknar som ett ljus (lite halvlögn, ganska mycket som snurrar i huvudet). Ikväll ska jag

1. Måla taket i två rum
2. Måla listerna kring två dörrar och även karmen i den ena
2. Såpa golvet i det ena
3. "Borsta" och
4. Såpa i det andra

Hoppas att det eventuella bordet blir bra!

Ellinor

Anonym sa...

Tack för titten inne hos oss och för att du vill pröva lyckan i vår utlottning;)

Visst är det härligt när snön sakta men säkert avlägsnar sig och härligt det låter med ett bio besök så här i början av veckan.

Önskar dig en skön dag