torsdag 24 mars 2011

Katthår och vårstädning bland grönskan

Morgonpromenaden med Dix
bjöd på underbart solsken idag.
Kan en dag börja mycket bättre?





Idag är det Torsdag.
Det innebär blomvattning här i 101:an.
(ja, tack vare att jag skrivit upp en bestämd dag så kommer jag ihåg att vi har blommor i fönstrena)

Blev lite vårstädning bland grönskan.
Vissa var helt enkalt fula och dessutom behövde jag plats för min nya lilla  
Triangeloxalis jag idag fick av mina kära kollega.
Ska bli spännande med något nytt för en nybörjare som jag.
(Klarar iallafall att hålla garderobsblommor och aloe vera växter levande)
Tur jag har min älskade MrJ som begåvats med gröna fingrar.

Var även dax för kloklippning på Zelda.
På med tjock tröja och vinterhandskar.
Denna katt AVSKYR kloklippning och hon biter hej vilt runt sig.
Skönt när det är avklarat vill jag lova.
Då mutas hon med lite godis och blir glad igen.

Räkningarna har också blivit registrerade.
Så imorgon när lönen kommer dras de direkt 
och jag slipper tänka så mycket på hur mycket pengar som försvann.
Omvänd Psykologi


Hoppas ni haft en mysig torsdag.
Imorgon är det fredag och sen är det helg.


Kramar

Inga kommentarer: