torsdag 31 mars 2011

Tips för klistriga glasburkar






Då var mina små kryddburkar rena från klister.

Först testade jag en vit "super-svamp" 
(Har ingen aning om vad de heter.
 Funkar till det mesta och äter upp sig själva när man använder dem.)
Köpte 5 stycken av en kompis för ett tag sen. Men glömt bort dem.
Så hade Hanna med två till igår när hon kom in till jobbet och tyckte jag skulle pröva dem.
Så tack för tipset.
Funkade bra på de tre första där limmet inte satt så hårt.
Försvann direkt.

Men den fjärde satt limmet som berg på.
Så tog fram flaskan med olja.
Ohhhhh säger jag bara.
Rena magin.
Försvann direkt när jag gnodde med trasan.

Att det dessutom är miljövänligt gör ju inte saken sämre.
Så tack Emlan och Ellinor för tipset.


Så får ni problem med klister i framtiden är det bara att ta fram matoljan.
Ha en underbar Torsdag.


Kramar

7 kommentarer:

Anonym sa...

Gött att det funka! Jag hade ju som sagt inte testat själv...
Ska bli spännande att se vad du hittar på med burkarna :)


Kram för en bra torsdag!
Ellinor

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilket jättebra tips! Som jag har gnott med ettriga etiketter ibland. Det här ska jag komma ihåg, tack.
Kramar
AnnaMaria

Hildas hem - Sofia sa...

Åh! Vilket superbra tips! Jag kan lova att det kommer att komma till användnig i framtiden :)

Jag önskar dig en fin torsdag!
Kram Sofia

Maria - Villa Krutbruket sa...

Tack så mycket! Det ska bli roligt!!
Tyvärr har jag kräkts en del nu i början, jag hoppas att det ger sig. Tack och lov för åksjuke tabletter säger jag bara :)

Kram Maria

Frederica sa...

Vilken fin blogg!
Och tack för tipset, det borde ju fungera på klister efter prislappar med? :)
Ha en bra dag!

Anonym sa...

Tack så mycket för tipset. Längtar lite tills jag hittar burkar med hårt lim på så att jag får testa;) (har tyvärr slängt de andra fina glasburkarna som hade hårt lim på sig)

Önskar dig en ljuvlig dag

Zinkhjärtat ♥ sa...

Tusen tack för tipset! Hade inte kunnat tro att det skulle funka med olja!
Stor Kram Annelie ♥