tisdag 29 mars 2011

En tråkig grå tisdag med ljuspunkter





En seg dag på jobbet.
Huvudvärk, snurvel, trött och hängig.
Rullstolspromenaden som avslutade arbetsdagen blev tung.
Regnade och motorn på rullstolen var ej laddad så fick mig en svettig motionspromenad.
(denna brukar jag ju älska, men icke när jag nu börjar bli krasslig igen)
Men nu har jag gnällt klart.

Kära syster plockade upp mig vid arbetsdagens slut.
Hem och packade in hunden och så iväg på ett ärende åt syster.
Sen var jag ju tvungen att visa henne hur fin den nya Erikshjälpen lokalen blivit.
Hittade en söt liten bricka som nu får stå på köksbordet ihop med de nya salt- och pepparkaren.
Hittade även två mini vaser.
Perfekt för alla framtida små vårblommor jag ska plocka på hundpromenaderna
Den ena får pryda köksbordet på lilla brickan med några snart överblommade pärlhyacinter och videkissar.

När våren dröjer får man helt enkelt ta det i sina egna händer.

Hoppas ni haft en mysig tisdag.
Kära syster fullbordade min.
Gjorde även hundpromenaden mysig trots regn och blåst.
Så tack för idag allra kärast syster.


Kramar

Inga kommentarer: