måndag 14 mars 2011

Syskonkärlek

Kreativitet på jobbet.
Kylskåpet på plats
Efter maten började Dixen pocka på uppmärksamheten.
Så ringde världens bästa syster som självklart följde med på promenad.
Blev en härlig tur med mycket fönstershopping och prat.

Väl hemma följde hon med in och höll mig sällskap medan jag duttade i färg och målade lite list.
Tänkte även lura min kära make att han har en "super-fru".
Så vi hjälptes åt att konka in kylskåpet i köket igen.
Skickade iväg ett mms till MrJ....som svarade:
"De va som fasen. Har Emma hjälp dig?"
Inga höga tankar han har om sin fru han ;)

Men grymt skönt att ha kylskåpet där det ska vara igen.
Nu ska jag kolla på "en unge i minuten" innan det är dags att krypa i säng.

Kramar

PS. Översta bilden gjorde jag när vi hade skapande med eleverna.
Kul pyssel om man har barn. Man använder vattenfärg och fingertoppen. Duttar ut blommorna och bladen. Sen målar man bara dit stjälken med färgpenna.
Vi gjorde videkissar med våra elever, med blå-bakgrund. Men var ju självklart sugen att testa om det gick göra annat. Blåsippor funkade också bra tycker jag =) DS

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh så fina blåsippor!

Skönt med lite syster-häng också och att ha kylskåpet i köket ska inte underskattas :)

Här hemma ska vi slipa golv så precis allt som stog i ena halvan av huset är nu flyttat till andra halvan, dvs hela huset står på halva ytan (snurrigt, men jag tror att du fattar). sängarna står t ex mitt på vardagsrumsgolvet :)

Vilka härliga bilder från Vietnam! Det får en ju inte att längta mindre efter semester...

Ellinor