måndag 14 mars 2011

En dag fylld av spänning......








Varför ska allt ta mycket längre tid än man tror?
Igår kom alla nya uttag på plats.
Borra, koppla och skruva.
En evighets massa pill.
Diskmaskinen blev också insatt och hål gjordes för avlopp och vatten.
Men lagom till det bara var vattnet kvar att installera så fattades det så klart en koppling dit.

Så förhoppningsvis hinner MrJ fixa det idag.
Vill ju köra all skitig disk NU.
Men nu är det bara småpill kvar.
En list ska upp vid den lilla bänkytan.
Lite färg ska duttas ut där borrmaskinen skavde nu vid borrningen för elen.
En rundlist ska sättas vid ett av nederskåpen.
Köksbelysningen vid diskbänken ska monteras.
STÄDA.
Sen kan vi nog börja flytta in saker igen.

Den som väntar på något gott......!


Ha en underbar dag,

Kramar


2 kommentarer:

Hildas hem - Sofia sa...

Hoppas att er planerade tidplan går att hålla nu - dt är ju så segt att saker och ting tar längre tid än man tänkt sig.

Jag skrattade gott när jag läste ditt inlägg hos mig. Vi får se hur det blir med mobbingen från de andra katterna här hemma - mobbar de så kanske de får smaka på samma medicin.

Rakar du dem själv eller tar du dem till veterinären? Jag funderade på att göra det själv men jag tror att hon skulle bli vansinnig och jag gjorde det.

Ha en fin dag!
Kram Sofia

Anonym sa...

Efter ca 1,5 års renoverande har jag lärt mig två saker;

1. det tar minst dubbla tiden
2. ta den ursprungliga budgeten, dubblera den och lägg till 75% så har man ett hum om vad det kommer ha kostat när det är helklart

men men - det är ju roligt och man är glad och nöjd när det är klart så vad gör det?

Kram Ellinor