tisdag 29 mars 2011

Tips sökes




Först har jag en fundering över hur jag ska få bort limmet från mina kryddburkar.
På vissa av dem sitter det som berg.
Har haft dem i såpa vatten i flera dagar och går fortfarande inte få bort.
Så har ni några bra knep så är jag mer än tacksam.



Funderar även på mitt söta lilla saltkar.
Någon som har bra tips på hur jag kan få bort saltbeläggningen?

Men nu ska jag ladda upp för lite "halv åtta hos mig" vid halv tio.
Känns lite skumt, men kan ju inte missa det ändå.


Kramar

7 kommentarer:

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Ja man kan ju undra vad det är som gör att det får flytta för en fotbollsmatch..;)

Har tyvärr inga tips till digg..ledsen!
Hoppas det löser sig för dig:)

Kraaam Susanne

Anonym sa...

Åh tips på det där om att få bort lim från glasburkar mottages tacksamt här med;) har sådana problem och endel glasflaskor är ju så vackra så man vill ju gärna behålla dem och göra något nytt med dom men då är det kanske inte så roligt med den gamla etiketten kvar.

Önskar dig en ljuvlig dag

emlan sa...

tips till att ta bort limmet på kryddburkarna, ta matolja på ett papper och gnugga. brukar funka.
va mysigt ni ha fått det i ert kök:)
kram emmeli

Anonym sa...

Jag har hört att limmet försvinner med olja, men vet inte alls...

Saltkaret kanske klarar diskmaskinen?

Ellinor

Anonym sa...

Man tar bort limmet med bensin eller nagellacksborttagningsmedel

funkar alltid

Therese Wahlström sa...

Gammal hederlig ättiksprit tror jag funkar! Har för mig att jag läste det i en tidning bara för ett par dagar sen där hemma. Ska kolla när jag kommit hem, men det kan bli så att du behöver påminna mig, är lite glömsk ;)
Kram

Ps. Har du kvar flaskorna ni hade vatten i på bröllopet!? Sålde du karaffer också möjligtvis?

Therese Wahlström sa...

Nu hittade jag det där i tidningen; för matsilver då...
1. Koka upp tre liter vatten med 2tsk salt och skrynklade bitar av aluminiumfolie. Lägg i silvret tills de blir fina igen.
2. Att få dem att behålla sin glans kan man lägga silvret 5-10 minuter i kokande potatisvatten, efter att man tagit upp potatisen då såklart... ;)

Trevlig helg!
Kram