söndag 23 september 2012

Träningsutmaningen!!!!!


Efter inlägget om hemmaträning i fredags fick jag en kommentar
från Sofi med mysiga bloggen Sofis husdrömmar 
som gav mig en tanke om tränings-utmaning.

Så vad tycker ni, är ni med på en träningsutmaning under Oktober?
Tanken är att alla ska kunna vara med, otränad som tränad, gammal som ung.

Jag gör en liten almanacka till starten.
Ni kopierar bilden, eller om ni så vill, gör en egen.
Där skriver ni i all tränings tid.
Det kan vara allt från träningspass till att ni struntar i bilen och cyklar till jobbet,
eller går och handlar och sen bär matkassarna hem.
Det viktiga är att pulsen höjs så ingen fönstershoppings-promenad.

Tex. cyklar till jobbet: 20 min,
cyklar hem 20 min,
powerwalk 30 min,
gå till affären 10 min och sen hem 10 min.
Då har man fått ihop 1 tim och 30 min den dagen.

Den som får mest träningstimmar under perioden vinner.
Men kommer även lotta ut ett pris till övriga deltagare som är med.
ALLA kan vinna!

Och för att vi ska kunna ha en liten utslagning ifall det blir oavgjort
har jag tänkt en liten styrketävling.
Alla ska första dagen göra så många armhävningar de kan på tå.
Alla klarar en!
Sen kan man öva under månaden för att sen se hur många man klarar sista oktober.
Det handlar inte om att göra flest.
Utan att öka antalet från starten.

Vad tycker ni?
Vilka är sugna på att vara med?
Oktober kan bli starten på något nytt,
eller en motivation för att fortsätta.

Ha gärna synpunkter och tankar.
Vad kan göras annorlunda och finns det någon bättre utmaning?
Kramar



15 kommentarer:

Hanne sa...

Jag är gärna med !
Behöver hitta min motivation igen & tror att du nyss hjälpte mej på traven ;)
Kram

Ia sa...

Jaa !! Va roligt :) kramis

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Bra sätt och ta tag i träningen, jag ska ha bort några kilon så jag är med i viktväktarna i höst. All träning skriver jag in där.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Sofi sa...

Hej!

Jag är ju given!!!
Jättekul med en utmaning!
Blir ju perfekt för min Gustav (som för övrigt tränar 6 dagar av 7:) har träningsuppehåll från laget hela oktober vilket betyder att han kan vara med och coacha mig!

Kul!

Jag tänker vinna!!!;);)

Ha en fin kväll!

Kram

Frederica sa...

Nädu Malin, nu vet jag inte riktig vad jag tycker om dej..tss ;)
Du får mej ju att VILJA anta utmaningen, jag som är så lat!
Men det är ju bara bra, jag vill verkligen komma igång.
Så KÖR på den här iden :)

Kram

Emilias sa...

Det kör vi på såklart :D Heja oss, eller mest mig såklart, hihi!

Haft en skön söndag?
Kramis

Vita huset 28 sa...

Hej kul ide. Har just varit ute o power walkat i mina nya kläder o de kändes bättre på engång. Tänk va kläder kan göra :)

Kram Camilla

Theres sa...

jag är helt klart med. detta är en utmaningen som bara kan få positiva effekter. lägger in det som ett inlägg på bloggen så kanske det kommer med någon mera.

mer motion och hälsa åt folket.

vitapusselbitar by me sa...

HEJA MALIN! VAD DU ÄR BRA!
JAG HÄNGER KLART PÅ!
Detta behöver jag verkligen <3
KRAM ELLE

Anonym sa...

Detta skall jag kolla in!!!:)
kram

Unknown sa...

oj oj oj klart jag måste vara med;) Delar av min migrän beror på spänningshuvudvärk och spänningshuvudvärkens värsta fiende är träning. Så hej och hå här ska börjas träna;) (dock i liten portion för jag ska tydligen även vara lite försiktig med dålig nacke, och rygg) Men bättre lite än inget;)

Jag gör ett inlägg i min blogg i veckan om din utmaning;)

Kram och tack för ett viktigt inlägg;)
Annie

Marianne sa...

Oj nu får jag väl lov att försöka då;)
Ska definitivt visa dottern det här!
Lägger in det i bloggen under veckan också.
Bra med lite utmaning skulle jag tro för jag har ingen som helst pli på mig själv och jag skulle verkligen behöva en rejäl spark i röven för att komma igång med åtminstone det lilla!;)
Kram!

Unknown sa...

Hej ! Härligt med utmaningen! Jag hänger med på ! Är överviktig och ligger på gränsen när det gäller att få diabetes... Så nu eller aldrig! Tack för sparken i rumpan!!!

Maria sa...

Kul jag som älskar träning....:)
Kram fr. Maria

Maria sa...

Lagt ut på bloggen nu. Men hur går vi vidare här då. Redovisning vad vi tränar eller vad....lite trög här kanske. Men vi började väl den 1.10...Kram Maria