tisdag 11 september 2012

Plask premiär





Idag blir det en intensiv förmiddag.
Babysim premiär för hösten klockan 9.45.
Tyvärr missade vi den riktiga premiären förra veckan
när Lilla S var så förkyld.
Men ska bli himla mysigt att bada igen efter sommaruppehållet.
En ordentlig morgonrunda med Dix ska hinnas med innan.
Kan nog kroppen behöva,
den är lite stum efter gårdagens joggingtur som gick riktigt bra.
De kortare rundorna jag springer med MrJ två gånger i veckan har gett resultat.
Då får jag ju dessutom putta vagnen och avslutar med spurt-intervaller
i pulkabacken vi har på baksidan.

I Söndags lyxade vi till det med lite äppelpaj på kvällen.
Jag gör oftast en helt vanlig hederlig smulpaj.
Hälften mjöl och hälften havregryn.
Höstens favorit efterrätt om jag får bestämma.
Har ni någon särskild favorit så här till hösten?

Bäst vi sätter fart.
Hoppas ni får en riktigt härlig Tisdag,
Kramar




8 kommentarer:

katha´s kortmakeri sa...

Låter som ni får en toppen dag.
Hund och hästar har fått sitt nu så nu väntar jobbet.
Kram Katha

Marianne sa...

Låter skönt med lite bad!
Här i kommunen har vi ett badhus som tyvärr står under renovering och har så gjort i snart två år....överklaganden och massa annat skit som gör så vi inte får tillbaka vårat badhus!:(
Ha en härlig tisdag!:)
Kram

Queen of Kammebornia sa...

Äppelpaj är så gott!

Kia sa...

Kul med babysim. Det gick jag på med mina också. Så häftigt att se när de dyker m.m.

Pajen såg himla god ut men jag äter inte efterrätter direkt men en fruktsallad med grädde är inte helt fel!

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Unknown sa...

Min höstfavvis är oxå paj,både bär och frukt å så gör jag lite olika pajdegar...;))) Har en i frysen med blåbär och knäckig överdel...Muuumsigt de...;)))

KRAAAAM på dig å ha en fortsatt härlig dag!!

hemma hos lilla mej sa...

Låter som en härlig dag.Äpplepaj är ju bara så gott.Ha en fin tisdag.Kramar Rita ♥

Sofi sa...

Å så duktig du är med din träning!
Då kan man ju faktiskt mumsa god äppelpaj med riktigt gott samvete;)

Ha en fin kväll!

Kram Sofi

Emilias sa...

Smulpaj är ju så himla gott! Svärmor hade gjort en sån god med äpplen när vi var där i söndags :)

Hoppas ni mår bra!
Kramar