onsdag 19 september 2012

Ett hemmagjort instrument

Först vill jag tacka för alla era söta kommentarer om kransen.
Med tanke på att jag aldrig gjort krans i björnmossa innan
så tycker jag faktiskt att jag kan vara nöjd.
Här kommer ett litet "pyssel" som gjordes igår:




Min tomma vitaminburk fick agera form
och små riskorn fyllning.
Funkar säkert bättre med makaroner,
men de är lättare att sätta i halsen.

Hade först tänkt klä in den i något fint papper eller tyg.
Men Lilla S är ju nu tvungen att smaka och äta på allt.
Så den får helt enkelt vara som den är ett tag.

Men ett smidigt och kul "pyssel" som spred glädje.
Så nu kan vi spela lite mer på våra sångstunder.

Kramar



1 kommentar:

Marianne sa...

Smart, måste jag lägga på minnet!
Elliot som fyller två i december brukar spela med två nya diskborstar som hamnat i lekkorgen och en upp och nervänd kastrull, låter mindre än slevar och annat hårt och det är en klar favoritsysselsättning!:)
Funkar ju dessutom finfint att kamma farmors hår med:/
Kram