lördag 15 september 2012

Kliar i mig





Lite mysiga inspirations bilder från ellos.se

God Morgon
Lördag morgon, alla sover och huset är tyst.
Igår kliade det i varenda "pyssel-" och "göra om"-muskel
som finns i kroppen.
Men Lilla S har blivit förkyld igen så blev mest mys i sängen.
MrJ kom hem och kände av dessa skitförkylningar han med
så fick bli en ensam joggingtur med Dixen igår istället.

Det första renoveringsprojektet här inne är ju nu igång.
Men så TRIST med allt tråkigt förarbete som måste göras
innan man kan börja på riktigt.
Skura pannrum står på tur nu när väggen är riven.
Gammal olja ska bort, golvet ska gjutas om,
rör ska kapas, vattenberedare ska flyttas om och blablabla.
Hur kul är det liksom att få ett "fint" pannrum där ingen tittar.

Jag vill måla väggar, lägga golv och mura upp kaminen NU.
MenMen, bara att bita ihop,
vet ju att det måste göras för att allt ska bli bra i slutänden.
Hur ser er Lördag ut?
Kramar


9 kommentarer:

vitapusselbitar by me sa...

Mysiga bilder Tjejen!
Tråkigt att mannen din med åkt på en förskyldning nu:/ hoppas de snart är krya! Ja när man väl ska börja renovera är det mycket tankar som flyger om kring i huvudet:)
Mysigt med en Kamin!
Smått AVIS! Vill med ha in en här en gång i framtiden!
Ha en fin Lördag!
KRAM ELLE

Life´s Silverlining and I sa...

Ja detta tråkiga förjobb:) men du får blicka framåt och se så fint ni får sen. Krya på er, kram Nilla

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej!

Tack så hjärtligt för din omtanke. Den värmer.

Oj, så mycket snyggt Ellos hade. Måste nog ta en koll där :)

Hoppas du får en trevlig lördag! Kram kram!

Unknown sa...

Underbara å mysiga bilder...Oh jaaa,visst är det väl bara trök med förarbetet,jag är precis klar med det på en vägg i hallen så imorrn ÄNTLIGEN smäller det och vi kommer att ha en fiiiin hall...;))Sen är det bara trappen å hallen uppe som ska snyggas till,tur att svärfar är målare...;))

Krya på er och ha en mysig lördag..
KRAAAAM!!!

Vita huset 28 sa...

Hahahha känner igen mig, vill också att allt händer NU!!
Vill börja riva o fixa överallt men det har jag gjort en gång o det slutade med en gråtande jag som snyftade att jag inte kan själv o vill min älskling hjälpa mig? Hahah de va inge kul o krypa till korset. Bättre när man fixar i hop o gör de man är bra på.

Vilka fina inspirationsbilder, ska genast kollas.

Jo här spökar feber på lilltjejen, hon är väldigt hängig.

Kram Camilla

Frida - fridasbetraktelser sa...

K'nner igen det där! Vi har också börjat på alla "tråkiga ställen"! Men så småningom blir det även i vrår som syns :-)

Linda sa...

Här är det en alldeles vanlig lördag med inget speciellt på schemat. Skönt!

Vilka fina inspirationsbilder.

Kram Linda

Sofi sa...

Hej!

Å så mycket härlig inspiration, man vill ju ha allt!

jag har varit på Julita gård idag, det har äppeldagar så jag har fått några av våra äpplen artbestämda:)

Hoppas de piggar på sig snart!

Kram på dig

Hemma på Sjuan sa...

Man får ha lite tålamod ;) Jag är likadan vill börja direkt men T han är supernoga med förarbetet...
Kram Suss