fredag 28 september 2012

Frö-så pion?







God Morgon.
Friday and I´m in LOVE!

Härom dagen när jag höll på och röjde lite i landen
såg jag dessa stora "frö-kappslar" på våra pion-buskar.

Någon som vet om man kan plantera dem,
och i så fall hur, när och var?

Tänk att det redan är fredag igen, galet hur fort dagarna går.
Men i kväll blir det inget fredagsmys, jag ska jobba i kväll
och resten av helgen.

MenMen, brukar bli riktigt trevligt, 
så får mig nog en bra helg ändå.

Vad ska ni hitta på?
Ha en riktigt mysig Fredag,
Kramar

5 kommentarer:

Unknown sa...

Ja,du jag har ingen aning men prova att stoppa ner några i jorden bara..;)) Lr googla,det mesta står ju på nätet...;))

KRAMAR till dig å ha en härlig helg..

Vit dröm sa...

Oj ingen aning tyvärr... Ha en fin fredag och helg på jobbet!!
Kram Anna

Marianne sa...

Så var det där med svåra frågor igen, Svar: vet inte.....;)
Har inte ens någon pion, men skulle väldigt gärna vilja ha, så funkar det med frön kanske man skulle pillra bort några hos någon som har!
Alltid kul att driva upp själv:)
Kram

tjej-i-tyskland sa...

Aaaa, vilka underbara bilder! :)Vi har ingen pion, men kul att se en då, haha :)

Frederica sa...

Det är bara de svarta fröerna som är "äkta", inte de röda. Det kan ta flera år innan det kommer upp något, kan ta ett år för dom att ens få en rot...så du ska inte ge upp hoppet om dom små fröna ;) Så att plantera i kruka kanske vore något, så se inte råkar grävas bort?
Nä jag kan inte i huvudet, Google är min bästa vän ;)
Önskar dig lycka till!

Sv: Haha, ja E borde ju kunna ge lite tips ;) Hon brukar också vara snäll och hjälpa!

Blir mamma snacket en annan helg så ska du veta att du är jätte välkommen :)) Vi får se när det verkar passa de som vill.

Ikväll ska vi ha en riktig filmkväll jag och J :) Hoppas du får en mysig kväll! KRAMAR