måndag 17 september 2012

Höst-pyssel från naturen


Vi hade turen på vår sida.
Inget regn under hundrundan.
Eftersom kroppen inte är helt 100 än
så passade jag på att pausa lite under promenaden och 
plocka med lite pysselmaterial hem.

Nu sover Lilla S lite så ska se om det kan bli något av det.
Kramar

PS. Anledningen till att "renovering" ska ske i pannrummet är för att det behöver göras om lite för att kaminen ska kunna kopplas in. Det är en vattenmantlad kamin. Så den kommer inte bara sprida värme ut i huset och ge mys utan den kommer även hjälpa till att värma vattnet som går ut på elementen. På så vis kommer vi få ut så mycket mer av den. DS

8 kommentarer:

Unknown sa...

Åh vilken bra idé här ska också plockas in natur från skogen... Perfekt eftermiddagspyssel.

Ser fram emot att få se resultatet
Kram
Annie

Vit dröm sa...

Ska bli kul att se vad du pysslar ihop ;)
Kram Anna

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Tack snälla söta du för dina alltid lika fina ord hos mig..:)
Det gör mig såå glad!
Jag vet att jag är sämst på att kika in hos er andra & kommentera, men jag lovar att jag ska försöka skärpa mig på den fronten..;)

Åhh så mycket fint du hittat, vi var på jakt efter lite fina kvistar i lördags men kom hem uten. Allt jag vill ha satt i toppen på alla träd..:(

Må så gott
Kram Susanne

Vita huset 28 sa...

Hej va mycket fint du kommer att kunna göra av de där :)

Åhh en vattenmantlad kamin!!
Mannen min pratar om o byta ut skrutten till kamin vi har i källaren. Där är typ svinkallt året om, man måste ligga i o elda om man ska vilja vara där o kolla tv på vinterhalvåret.
Han har pratat om o byta ut allt o ställa in nå som man drar rör till just till en ny kamin som också värmer vattnet o skickar runt till elementen. (allt de fick jag just lära mig igår :))Kommer bli toppenbra investering för er. Kul fast inte kanske de som man visar i inredningen för oss andra :)

Kram Camilla

Ljuvligtvitt - Frederica sa...

Du måste visa vad du pysslade fram sen ;)
Själv plockade jag in lite röda lönnblad idag. Mer får komma in en annan dag :)
Kram!

Frida -fridasbetraktelser sa...

Åh, nu blev jag sugen på göra lite pyssel också!

Sofi sa...

Naturmaterial är ju fantastiskt att pyssla med:) Jag hade inte tid för något pyssel idag men plockade in lite färggranna löv från trädgården, alltid något:)

Hoppas att du är helt frisk snart!

Kram på dig

Svarta tassar i vit soffa sa...

Åh, vad jag vill höstpyssla! Har en massa idéer men... ingenstans att göra av mina skapelser.
Ska bli ganska skönt att få ett hem snart :)
Kram
Jenny