måndag 17 september 2012

Latmans Söndag




Ni är så underbart söta.
Tack för alla "krya på dig" hälsningar.
Idag är jag något piggare.
Så förhoppningsvis har myshelgen gett bra resultat.

Bokläsning, bus, filmmys och glass är grymt bra medicin.
Men det där med att ligga still en hel dag är svårt.
Självklart började det klia i kroppen efter lunchen.




Pannrumsgolvet fick sig en första omgång.
Såpa bet okej på oljan som ska bort.
Men till nästa gång måste det nog tyvärr bli något betydligt skarpare
och inte lika miljövänligt.

Idag är agendan tom.
Hoppas regnet drar vidare så vi kan ta en runda med Dix snart
utan massa regnkläder.
Plocka och dona här hemma som alltid.
Herr tvättmaskin borde nog ta sig ett varv med.
Hur ser era måndagsplaner ut.

Kramar


5 kommentarer:

vitapusselbitar by me sa...

Skönt att du känner dig bättre Malin!
Ute är det Höst rusk!
Pojkarna är äntligen piggare å är på förskolan, dock är Vilda Hostig och lite feber nu:(
Det bara går runt, runt!
Lycka till med pannrummet:)
HA EN FIN DAG!
Krama lite extra mycket på eran fina lilla Stella!! så söt!
Stor kram

Unknown sa...

Låter som en härlig söndag, skrubbning till trots;)

Här blir det en förmiddag framför datorn, skriva CV leta jobb och annat roligt;) Sen blir det att hämta barn och busa, mysa och försöka att hålla dem ifrån den påbörjade renoveringen i vardagsrum och tv-rum.

Tack för att du delade med dig hos mig alltid roligt att läsa andras glädjeämnen och visst är det så när man tänker efter så har man det ganska bra trots allt;)

Ta hand om er
Kram
Annie

Ljuvligtvitt - Frederica sa...

Skönt att du redan är piggare! :)

Trist att skura så mycket, men såpa luktar iallafall gott ;)
Och förstår vad du menar med att ingen ser pannrummet sen ändå. Det är verkligen trist med såna projekt, men de brukar vara bra att få gjort ändå..
Jag vill gärna bara göra sånt som syns, när J tänker på de mer tråkiga men viktiga jobben.. Brukar alltid bli lite "tjafs" om vilket projekt som kommer näst haha :P

Vädret är så trist att jag önskar jag kunde stanna inne hela dagen! Men måste till läkaren och plåstras om, sen skriva på faderskapet (vi är ju inte gifta)... Men seeeen ikväll ska vi va inne och fixa med sovrummet :D

Ha en fin dag!
Kram på dej

Linda sa...

Här är det plugg för hela slanten och lite kikande i alla fina bloggar också, såklart.

Du, den där oljan såg inget vidare ut. Hoppas att du hittar något som tar bort den.

Kram Linda

Beas sa...

Bra att du känner dig lite piggare, även fast jag nog tycker att pannrumsgolvet inte var första prioritet. (Fast jag förstår PRECIS hur det är att känna rastlösheten sprida sig i kroppen)

Själv ska jag fortsätta jobba i företaget, lunchrast nu. Sedan är det för en gångs skull inte en massa aktiviteter för mig och maken eller barnen ikväll och DET känns skönt.

Nu lyser solen här, det gör den säkert på dig också.

Kram Bea