torsdag 31 januari 2013

Tillbaka vägen


Ja, då har man åter blivit golvad.
Men nu börjar vi åter komma på benen.
Vet inte hur många år sen jag hade magsjuka sist.
Och nu 2 gånger på två veckor.
Anser att jag nu har haft mitt för minst 2 år framåt.

Idag känner jag äntligen att jag fixar att gå tillbaka till jobb.
Trevlig jobbstart dessutom med extra sjukdagar =(
Okej, nu ska jag sluta va bitter.

Innan jag insjuknade i måndags åt LillaS och jag
Kesoplättar till middag.
Lovade ju att lägga ut receptet så det kommer här:

2 ägg
3 msk dinkelmjöl
250g keso (liten burk)
salt

Vispa och stek.
Funkar lika bra med grädde och bär som med bacon
om man vill ha det mer matigt.
Detta är för 2 personer.

Hoppas ni får en härlig och pigg Torsdag,
Kramar

11 kommentarer:

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Skönt att ni mår bättre :)
Tack för receptet, det blir det nog till lunch idag :)
Smaskigt!
Ha en fin torsdag och fortsätt krya på er.
Kram kram
Jessica

Villa Ell sa...

Så skönt att komma tillbaka till jobbet!
Vi brukar ha keso på pannkakorna ist för sylt :)

Kram Sandra

Husbilen Tuzzen sa...

Vad skönt att du mår bättre och hoppas att ni klarar er från magsjukan ett tag nu.

Kram Helén

hemma hos lilla mej sa...

Vad skönt att du börjar piggna till.MM vad gott med kesoplåttar .Ha en skön torsdag.Kramar Rita ♥.

Marie sa...

Ohh så smaskigt. Samt ja nu har du haft din magsjukedos nu får det räcka minsann
kramar

No34 sa...

Mmmm, så gott! har aldrig gjort plättar med keso i smeten, men äter det alltid på våfflor och pannkaka!!
Tack för receptet, kram Kate

PS. Skönt att Ni är pigga igen!!

Home2tiny sa...

Skönt att du mår bättre, hoppas nu att de där baskiluskerna är borta för alltid. Kramisar Tina

anettan sa...

Skönt att ni är på våg tillbaka- Kram Anette

Ekenäsliv sa...

Så gott!!!!
Ja, nu behövs väl allt för att återfå energi efter magsjukan.
Ha de så fint!
Kram Anna

Emilias sa...

Heej!
Skönt att höra att det är bättre!! Nu är det verkligen nog med magsjuka för er del, punkt slut!!

Kesoplättar var längesen jag gjorde :) keso i den formen gillar jag ju :)

Vad ska ni göra på mannagympan på måndag? :)

Tänkte på en sak, om det ordnas en bloggträff här nu i vår, har du lust o möjlighet att komma då tror du? :)

Kram o godnatt

Sofi sa...

Hej!

Skönt att ni mår bättre nu! Magsjuka är hemskt, för att inte tala om kräksjukan som är ännu värre, blä!:)

Kesoplättar har jag aldrig prövat, såg gott ut:)

Ha det gott!

Kram på dig