tisdag 8 januari 2013

"Snabb mellis"


Jobbar em denna vecka.
Då behövs lite smidig kvällsmat på jobbet.
I vanliga fall brukar jag göra något själv,
tex frukt, keso eller kvarg, lite grädde och lite nötter & frön och så ett kokt ägg.

Men när kylen börjar sina så får man ta till snabb-knep.
In i affären och köpa något klart.
Så igår fick 2 Skyr yoggisar följa med.
De marknadsför ju sig som så nyttiga och goda.
Och med extra mättande protein.
Nä tack.
Redan innan jag öppnat den såg jag ju att den innehöll en hel del sockerarter.
Sen smakade den väldigt sötsliskigt.

Så om ni inte testat kan ni likaväl låta bli!
Har en kvar tills ikväll med blåbärssmak.
Men misstänker att det inte blir någon hit det heller.
Tur MrJ handlar idag så jag kan göra mina egna sen igen!
Tips på era smarriga mellis mottages annars gärna.
Trist att alltid köra på samma.

Ha en riktigt härlig Tisdag,
Kramar

15 kommentarer:

Vita huset 28 sa...

Hej tack för tipset, då ska jag låta bli den :)

Annars är de väl en banan som brukar slinka ner på em. Fast jag ska nog börja med fruktsallad o nötter med grädde, sååå mycket gooodare!

Kram Camilla
Ps vad jobbar du med?

Marie sa...

Ja man blir faktiskt ledsen och ältar det ett tag, för man tar åt sig det ska man inte säga annat. Men i detta fallet så hade hon nada koll och var bara oförskämd, men till sist måste man ta till ton man kan inte ta hur mycket som helst.

Ah har också smakat de där och jag tycker inte heller de är goda, framförallt gillar jag inte den tjocka konsistensen, men kul att ha testat ändå allt

har ätit ägg jag nyss, brukar ätga det emellanåt för att få i mig protein med

kram

Anonym sa...

lät inge vidare!

Jag brukar mixa ihop kvarg och naturell lättyoggi med lite frukt, tar det som finns hemma.. tex hallon och banan.. Slänger ner lite linfrön och ibland lite gryn och mixar mixar tills den är slät. Tadaaa!

Ett tips på kvarg:
Köper alltid på lidl. Man får dubbelt så mycket till samma peng. Samma smak, samma värden.
Går ju åt endel om man ska mixa ihop ett gäng sådana läckerbitar...

No34 sa...

Jaha, då låter jag bli att köpa den...!
Tyvärr, det vanliga mellisen... Ofta smoothie, soyhurt med musli eller fruktsallad med kvarg eller dyl. Lite beroende på vilken frukost jag valde!
Ha det gott, kram Kate

anettan sa...

Har aldrig provat, jag kör stenhårt med mina knäckisar till mellanmål. Kul va? Kram Anette

Frederica sa...

Är dom inte goda?
Vilken besvikelse..

Jag är dålig på nyttiga mellanmål.
Men något som är gott till keso är gröna oliver med paprika i :)
Pizzabullar går ju göra lite halvt nyttiga ;)
Avokado, majonäs och räkor, där är lite nyttigt :P
Haha ja du märker va dålig jag är!

Här har vi sjukstuga igen, så dagarna är full rulle med tre sjuks barn själv. Pust!

Ha en fin kväll!
Kramar

Emilias sa...

Heej!
R provade den där en gång, det låter ju lovande man han konstaterade precis samma som du. Så det blev inga fler såna här hemma inte..

ÅÅÅÅÅH vad gott det ser ut med semlan i inlägget under! Får nog bli en till helgen :D

Kramar

Anonym sa...

Hej,jag brukar köra keso,hallon och liiite kesella vanilj.Det är kanongott till mellis!!

Ekenäsliv sa...

Va trist när något inte smakar som man tänkt sig…
Fruktsallad är ju alltid gott! =)
Kram Anna

Home2tiny sa...

Då köper jag inte den. Mellis för mig är i stort sett samma som din, gott o nyttigt. Kramisar Tina

Frederica sa...

Tack för lite mat tips :)
Stuvade morötter lät ju riktigt gott!

Vi blir nog aldrig friska mer, känns så :( :P
Är det inte den ena så är det den andre..
Förhoppningsvis mår Elvin fortfarande bra imorgon så han kan få leka av sig på dagis, han saknar fröknarna ;)

Ååh du, sluta frestas med semlor ;P
Jag har inte kunnat sluta tänka på dom nu!
Älskar semlor, blev tom kallad för "semlan" på gymnasiet ;)
Men jag försöker hålla på den ett tag till...

Sov gott!
Kramar

Unknown sa...

Så bra att du testat då slipper jag besvikelsen. Här är det också problem med mellisar och speciellt mellisar som barnen tycker om och som inte är fyllda med socker. Har nyligen köpt LCHQ kokboken och hoppas att den ska ge mig något bra recept,sådana fall vidarebefodrar jag det till dig;)

Önskar dig en härlig onsdag
Kram
Annie

Hemma på Sjuan sa...

Har sett reklamen om de där. Men det är väl som vanligt att de petar in socker...
Ska man ha nyttigt så får man nog göra själv. Jag brukar ta turkisk yoghurt, frysta bär och lite nötter. Hoppas det går bra att jobba, kram Suss

Unknown sa...

De där har jag med testat men de var ju inget vidare som du nämnde. Tyvärr, för det är så svårt att komma på bra mellanmål.
Här blir ofta fruktsallad med keso, tröttnar aldrig på det tror jag.
Ägg gillar jag med. Känns extra bra eftersom vi har egna höns som är så snälla och värper goda ägg till oss.

Ha en bra dag!

theres sa...

mitt älsklings mellis som är lite matigare är

lätt kvarg
skivat äpple
kanel

smakar gudomligt gott. lägger man äppelbitarna i micron en liten stund och sedan blandar ihop det så har du äppelpaj.

kör även detta som helgmys ibland.