onsdag 9 januari 2013

Det går ta orkidé sticklingar




Minns ni min lilla Orkidé stickling?
Om inte kan ni läsa om den HÄR!
Kan ju erkänna att jag är grymt nöjd med hur de små
växer och frodas.
För mina fingrar är ju långt ifrån gröna.
Men övning verkar ge färdighet.

Testade ju Skyr blåbär igår.
Kan inte rekommendera den heller.
Lika söt och sliskig,
 även om den kanske var lite godare än vanilj iallafall.
Men nu är kylskåpet åter fullt,
så idag blir det keso, kvarg, äpple- och kiwibitar 
ihop med kanel och solroskärnor.
Och som alltid, ett kokt ägg till.
Perfekt mellis eller kvällsmat.

Några har också undrat över vad jag jobbar med:
Personlig Assistent åt en glad och go tjej.
Men nu dags att rusa.
Ha en fortsatt härlig "Lillördag",
Kramar



6 kommentarer:

Marie sa...

Det där borde jag göra med min orkidee som vissna för ett tag sedan =D

Home2tiny sa...

Kom på att min frukostomelett kan vara en bra mellis. Jag brukar ta 2 ägg med grädde eller vatten, i med lite pepparkakskrydda. Stek, på med frysta blåbär o granatäppelkärnor o sist nötter. Hoppas det kan vara ett alternativ. Kramisar Tina

anettan sa...

Önskar att mina fingrar hade varit lite gröna i allafall svagt ljusgröna men så är inte fallet. Kram Anette

Liza sa...

Åh va kul!
Har en liten bebis på en av mina som jag nog måste sätta i egen kruka!

Ha det fint!

Kram Liza

Unknown sa...

Mums vilket gott mellanmål/kvällsmat/frukost. Har precis inhandlat LCHQ kokboken och där kan jag lova att det finns en massa goda frukost/mellanmål recept. Mums;)

Önskar dig en härlig dag
Kram
Annie

Marianne sa...

Så söta orkidébebisar:)
Kul att det funka, bra att veta.
Härligt med välfyllt kylskåp!
Kram