fredag 11 januari 2013

Då ryker det sista


Är i och för sig inte Knut förrän på Söndag.
Men idag plockas de sista av julen ner, stjärnorna i fönstrerna.
Är nu hårda med just Tjugondag knut?

Tycker det är så svår mellan-tid nu.
Inte jul och inte vår.
Hur inreder man vinter?
Jo, vitt vitt vitt, och det är ju aldrig fel ;)
Inga gardiner är ju jättejuliga så de får hänga kvar.

Idag blir det nog annars en riktig lat-fredag.
7 arbetsdagar är avklarade och jag vill bara plocka här hemma
och gosa med mina godingar.
Ha en mysig Fredag,
Kramar

Hoppas ni

12 kommentarer:

Marie sa...

Ja vit vitt har jag kört på, har det överallt utom i köket där jag har lime =D

Ja här blir det också en mysardag med tacos och gos =D
kramar

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej !

Det samma till dig ;)
Känner precis så jag med ....unna oss alla en god middag med massa mys och bara med familjen;)
H det gott ! Kram

Linda sa...

Här är det bara stjärnorna i fönstrena kvar. Tycker det är lite mysigt i mörkret men de får nog packas ned och ut i förrådet snart.

Önskar er en trevlig fredagskväll.
Kram Linda

anettan sa...

Hoppas verkligen att du är mitt uppe i din mysfredag och att du njuter av den. Kram Anette

Frederica sa...

Njä håller inte alls på datumet. Blir tidigare för varje år, i år stod jag på självaste nyårsafton och plockade ner pynt i väntan på nyårsmiddagen :P

Ja vitt är aaaaldrig fel :) !!!!

Ha det så mysigt med E&A och jag antar att lilla S och sambon med ska mysa med er ;)
Kramar!!

Kia sa...

Precis en sån stjärna tog jag bort från N´s rum idag. Tog också bort det sista, hoppas jag. Brukar alltid dyka upp nån glömd tomte eller nått nånstans.

I senaste numret av iform så hade de olika magövningar.

Ha en toppen fredag!
Kram Kia

Emilias sa...

Heej!
Hemma hos oss är allt lite efter, har inte orkat nått på kvällarna den här veckan!! Ljusstakarna har dock åkt ner men står på bordet i väntan på att packas ned. Ser sådär kul ut ;) åker bort i helgen så får ta tag i det nästa vecka. Om inte R gjort det när jag varit borta ;)

Jo kvarg äter jag. Men känner att jag vill ha nått att komplettera med o då är ju keso bra. Därför vill kavlars mig äta det :) variation är ju bra!!

Hur känns det att jobba nu då?
Vad händer i helgen?
Kraam

Anonym sa...

Lika kul att ta fram
Som att plocka bort!! Ha en gosig kväll!! Kram!

Home2tiny sa...

Skönt med en hemmadag o baravara med dina små. Ha en skön fredagskväll. Kramisar Tina

Sofi sa...

Hej!

Ja en riktig mellanperiod är det!

Kör vitt och naturfärger här och snart lite turkost:) Jag städade ut det mesta av julen förra helgen men två stjärnor och några hyacinter har fått vara kvar tills nu. Imorgon packar jag ner det sista sen åker vi och köper nya fräscha blommor:)

Låter som en väldigt bra idé, att mysa med familjen efter en lång arbetsvecka:)

Må så gott!

Kram på dig

Hemma på Sjuan sa...

Visst känns det riktigt tomt efter julsakerna plockats bort! Vi gjorde det förra fredagen och jag har gått och plockat runt saker i en vecka nu ;) Ha en fin fredagskväll, kram Suss

MirEll sa...

Jag har inte plockat ner något än men tänkte att det skulle bli i helgen. Drar mig lite för det dock.
Jag brukar behålla gardinerna i köket månaden ut och granriset med ljusslingan runt verandan.
Ha en bra dag! Kram Linda