lördag 19 januari 2013

Fredagsmys på "riktigt"





Jag har kommit på en fördel till med att jobba igen.
Man får ta fredagsmys på RIKTIGT!
Det blir liksom inte detsamma när man inte jobbar.
Sen att jag dessutom är långledig nu ända till Fredag gör ju inte saken sämre ;)

Men på tal om sämre.
Hur svårt ska det vara att göra ett alkoholfritt rödvin
som inte smakar slisk?
Vitt vin finns ju några stycken som är riktigt goda,
likaså öl.
Men rött?!?!?!?!?!
Har ni något tips där ute så delge mig det mer än gärna!


I natt har det varit kallt.
Morgonens temperatur var inte bättre.
Brrr, tacksam över att jag fick krypa ner under täcket igen.
Men nu är kaminen åter tänd och snart börjar nog resten av huset vakna.
Mysmorgon i sängen med nyhetsmorgon låter som en bra plan.

Ha en riktigt härlig Lördag,
och akta så ni inte förfryser kinderna.
Kramar

8 kommentarer:

Linda sa...

Ja, fy vad kallt det är idag. Blir en inomhusdag idag. Barnen har som tur är tennisträning så att dom får springa av sig lite energi. :)

Tack för tipset angående min löpning.

Ha en bra dag!
Kram Linda

anettan sa...

Jag fryser bara jag ser temperaturen på -19 puhu.... frredagsmys is da sh.... Kram Anette

Hemma på Sjuan sa...

Fredagsmys är nåt speciellt!
Här blir det innedag idag oxå, det är Thore som får gå med hundarna nu ;)
Kram Suss

Home2tiny sa...

Kallt som tusan, men så vackert ute att man nästan tappar andan. Ha en härlig lördagskväll. Kramisar Tina

Unknown sa...

Glömde ju helt av;) Stora gratulationer;) Så roligt för er. Tyvärr har jag inget tips på alkoholfritt vin men hoppas du hittar något snart så att du kan fortsätta att ha fredagsmys på "riktigt" ett tag till;)

Ta hand om dig
KRam
Annie

Frederica sa...

Nä dricker inte rött överhuvudtaget, blä ;)

Så gott det ser ut!
Är det bea sås på?

Ha en fin kväll, och hoppas du hittat lite rött till ikväll ;)

Kramar

Marie sa...

Näeee dålg på sådana tips, hoppas att du hittde. Samt så kallt ni också har, skönt att vara långledig =D
kramar

Anonym sa...

Grattis Malin! ;) kram Lotta