söndag 27 januari 2013

Ett gammalt fågelbad




Söndag, mindre kallt, aningen grått.
Ännu en arbetsdag står på schemat.
Men en morgon med frukostmys har jag fått.

I vår trädgård står ett gammalt fågelbad.
Tycker det är mysigt och charmigt.
Och tänk om det skulle bada en massa 
fåglar där när värmen kommer.

Jag vill först påpeka att 
NEJ, jag är fortfarande inte trött på vintern.
Men visst är jag nyfiken på hur trädgården kommer se ut till våren.
Kommer det vårlökar här och var?
När kommer syrenerna börja få gröna knoppar?
Och när kommer det vara dags att börja klippa gräset?

En spännande tid att vänta.
Ha en underbar dag,
Kramar


16 kommentarer:

anettan sa...

En tid att se fram emot. Vackra vinter bilder du fångat där. Ha en skön jobbsöndag. Kram Anette

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Såå fina bilder..:))

Må så gott rara du
Kraaam Susanne

Unknown sa...

Åh så vackert fågelbad..:))Jag har inte heller tröttnat än på vintern,men det är inte många som håller med mig,jag tycker att dom flesta glömmer bort att leva så fort vintern kommer....Vår å sommar kommer ju tids nog....:)))

Kraaaaamar till dig fina du å ha en skön kväll!!

Vit dröm sa...

Ja vad härligt att få se vad som dyker upp i er trädgård :)
Å vet du, jag överlevde skidåkningen igår och tyckte faktiskt att det var riktigt skoj :)
Kram Anna

Marie sa...

Titta så fint och så snyggt det kommer vara i vår =D

ååååååååå sa...

Vilket gulligt fågelbad! Där måste ju fåglarna trivas på sommaren.
Jag är dock trött på vinter. Är ingen vintermänniska ;)

Kram Verra

My everyday life sa...

Ja snart är det vår! Ok det är ett tag till men det är uppiggande att se de första spåren av våren. Kram Nina

Linda sa...

Angående mitt cirkelpass så kör jag biceps curls, triceps med hjälp av stol, knäböj, bredbensböj, skridskosteg, crunch, omvänd crunch och russian twist.
Sen kör jag igenom alla övningar utan någon vila alls, 3x10 (eller fler repetioner efter hand som jag känner att jag orkar, t.ex. kör jag 15 på biceps curls).
Skulle dock behöva lägga till några övningar till för att få ett lite längre program men eftersom jag inte har tränat på det här sättet i hela mitt liv utan bara fått träning genom att hålla på med hästar så vill jag ta det lugnt. Ibland ställer jag mig på löpbandet efter cirkelpasset för att "få ihop" en halvtimme.

Ha en trevlig kväll.
Kram Linda

Frederica sa...

Fint fågelbad!
Jag vill också ha ett sånt upphöjt ;)
Köpte mig ett "rabarberblad" (hann inte göra själv) förra sommaren och det är också fint!

Men idag är du väl trött på vintern? Ruggigt och blåsigt :(

KRAMAR

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var ett fint fågelbad, och trädgården blir så vinterfin när saker får stå kvar ute.
Kramar
AnnaMaria

Unknown sa...

Åh ett sådant vackert fågelbad, och förstår din nyfikenhet. Här var det med spänning vi väntade på vår första vår här och vi förundrades över alla de tulpaner som dök upp här och var i trädgården, ljuvligt;)

Önskar dig en härlig kväll
Kram
Annie

Villa Ell sa...

Jag har också vart nöjd över den vinter vi har haft men idag, snöar det igen, fy! Räckte liksom med den snön som låg!
Fint fågelbad :)
Kram Sandra

No34 sa...

Nu blev jag avundsjuk, det fågelbadet skulle jag vilja ha!!! Verkligen!!
Önskar Dig en skön, sen söndagkväll!
Kram Kate

Hemma på Sjuan sa...

Jättefint fågelbad och vad spännande att inte veta hur trädgården kommer att se ut ;) Kram Suss

Husbilen Tuzzen sa...

Visst är det härligt med hur trädgården skiftar från årstid till årstid. Väldigt vacker fågelbad och jag tror säkert fåglarna kommer flockas kring det i sommar (om inte dina katter skrämmer dem på flykten förstås).

Fin blogg du har förresten. Hit tittar jag nog fler gånger.

kram Helén

Home2tiny sa...

Härliga bilder, tänk så vackert det kommer att vara till sommaren när småfåglar plaskar omkring där. Kramisar Tina