måndag 21 januari 2013

På is








En mysig utedag igår.
Lite lagom kallt och bitande i kinden.
Vinterkläder, underställ och pulkor.
Isdubbar, pimpelspön och borr.

Dock var tyvärr inte fiskefångsten den bästa.
Men MrJ fick 2 abborrar och jag en halv gädda.
Ja, man kan faktiskt få en halv.
Fick upp halva ur hålet, då hånade han mig.
Bet av reven och försvann åter ner i vattnet.
Grrrrrr, ni må tro att detta grämer mig.

MenMen, en mysig dag iallafall med nära och kära.
Och som sedan avslutades med smarrig 
kasslergryta inne hos mor & far.

Så nu är vi fulltankade för en ny vecka med nya utmaningar.
Mammaträning klockan 10 inne vid tjustkulle,
häng på om ni har möjlighet!
Annars önskar jag er en underbar start på veckan,
Kramar






13 kommentarer:

Unknown sa...

Ser härligt ut, ljuvlig att vara ute dessa vackra vinterdagar.

Önskar dig en härlig start på veckan
Kram
Annie

Marianne sa...

Haha, en halv gädda! Det känner man ju igen;)
Härliga bilder, vackra himlar!
Jag gillar det där åskblå!
Här har vi verkligen fått njuta av solen och har fyllt på vitaminförrådet rejält!:)
Ha en fin start på veckan!
Kram

ååååååååå sa...

Vad mysigt! :)

Tack för din kommentar :) ja jag använder pensel.

Kram Verra

No34 sa...

Härligt med utedagar om man är rätt klädd! Själv har ja svårt att hålla fingrar och tår varma!!
Önskar Dig en ny härlig vecka, kram Kate

Kia sa...

Härligt och kul med fångsten.
Vi tog en tur i spåren som de gjort nära oss. Varvtiden blev inte den bästa. 3,2 km på 55 min men då åkte jag med N. :) Så det var ingen träning direkt och det gäller att klä sig då man inte blir lika varm som om man åkt själv. Sambon och M åkte däremot på och de har ju lite att öva inför.

Ha en toppen dag!
kram kia

Marie sa...

Ohh så härligt de fina vinterdagarna ska man ta vara på =D

Emilias sa...

Hej!
Ser ut som ni hade en härlig dag!! Surt med firren bara!

Jag fick gå hem från jobbet idag... Mådde så illa o så snurrade det i hela skallen. Vet inte vad det kan vara. Skit är det i vilket fall!!' Suck!

Mår du bra?
KRAM

Frederica sa...

Åh pimla!
Det var fööör länge sen nu.
Tävlat i det :P *garv*

Trodde inte isen var tillräcklig här omkring än? Vart var ni?
Vi måste också ge oss ut nu ju :)

KRAMAR

anettan sa...

Kan tänka att det känns när firren hopade i igen. Men bilden visar ju fina fisken. Kram Anette

Unknown sa...

Så härligt det ser ut! Har inte pimplat på is sen jag var liten..det kanske är dax snart igen :P
Gott med aborre!
Ha de fint!

Home2tiny sa...

Underbart att få vara ute med familjen o göra massa skojiga saker. Ha en fin start på veckan. Kramisar Tina

Ekenäsliv sa...

Åh va härligt!!
Attans fikrackare att mita då;-)
Ha en fin vecka du me!
Kram Anna

Sofi sa...

Hej!

Vilken härlig dag ute i det fria!
Jag såg några som pimplade på Hjälmaren igår när jag gick ner dit, det såg så mysigt ut:)
Duktig du är med din träning! Det börjar faktiskt suga lite i min träningstarm nu, vet bara inte vad jag ska ge mig på:)

Ha det bäst!

Kram på dig