tisdag 15 januari 2013

Skrubba skrubba skrubba


Tack alla ni underbara för era
Krya På-hälsningar, de värmer så mycket.

Efter 1,5 dygn i karantän i vår källare
kunde jag ta fram klorinflaskan och börja skura.
Tvättmaskinen har gått varm
 och dörrar och fönster på vid gavel för att vädra.

Faran är väl över för min del tror jag.
Men nu går man på nålar för att se vad som
händer med den stackars övriga familjen.

Är dock väldigt lycklig över att bo i ett hus
med källare med eget badrum.
På så vis har vi bara använt trappen som
passage för att lämna näring:
Coca Cola, Blåbärssoppa & Rostmackor.

Dock blir jag hemma även idag.
För att försöka komma igång och få i mig lite riktig mat.
Och för att inte riskera att smitta någon.

Tack än en gång för alla fina hälsningar,
ha en skön Tisdag,
Kramar

14 kommentarer:

Njut Av Livets Goda Ting sa...

åhh va skönt att du mår bättre!
Hoppas resten av familjen klarar sig nu.
Stor kram till dig o skrubba på :))
Jessica

Marianne sa...

Perfekt med en extra våning!
Hoppas din lilla familj klara sig från eländet nu då....
Kram

Titti sa...

Det var längesen jag besökte dig nu :) Skönt att läsa att ni börjar bli friska igen...Ha en fin tisdag. Kram Titti

ååååååååå sa...

Skönt att du känner dig bättre och har fått vädra ut.
Nu hoppas vi att de andra klarar sig oxå.
Eländes vintersjukdomar. Man är bra trött på det nu..

Önskar dig en fin tisdag.

Kram Verra

Unknown sa...

Här slog maginfluensan till igår. Tre av fyra familjemedlemmar blev dåliga så just nu när vi tre är bättre så väntar vi med spänning på om Mr D kommer klara sig eller om han åker på det idag. Ingen rolig sjuka det här;(

Här ska städas och tvättas idag, vädras och badas men barnen kommer nog inte tillbaka till dagis innan nästa vecka, vill som sagt inte riskera att smitta någon.

Ha en härlig dag och hoppas resten av din familj klarar sig
KRam
Annie

MirEll sa...

Skönt att höra att du mår bättre. Själv är jag den ende i familjen som klarat mig (hittills) så imorgon blir det jobb. Kram Linda

Maria sa...

Ulk...skönt att du mår bättre. Detta är ju sååå bedrövligt att råka ut för. Kramis från Maria

Emilias sa...

Men åh, vad är det jag läser. Fick läsa några gånger innan det gick in :) ska lilla S bli storasyster alltså? Stort GRATTIS! Åh så roligt! Då är det kanske ingen magsjuka alltså? ;) eller det med...

Skriver mer sen :)
Kram fina du!

Marie sa...

Ohh skönt att du är på bena igen, samt skönt att kunna städa undan. Bra som du säger med hus och då använda egen toalett så smittar stannar där

Hoppas övriga famijen slipper
kramar, bra att du är hemma någon dag extra

Frederica sa...

Nu ser jag att den ändå står med i kommentarerna, så skriver GRATTIS här också ;)
Så himla skoj!
Hoppas du slipper mer kräk bara ;P
Så glad för er skull, och Stella!

Kramar

anettan sa...

Skönt att ni är bättre. Inget kul det där. Kram Anette

Hemma på Sjuan sa...

Denna hemska sjukdom men den går ju hyfsat fort över! Hoppas de andra klarar sig! Kram Suss

Home2tiny sa...

Härligt att du mår bättre håller alla tummar o tår att resten av familjen slipper det. Ha nu en skön kväll. Kramisar Tina

Ekenäsliv sa...

Usch för magsjuka!
Hoppas ni känner med kraft i kroppen nu…
Kram anna