måndag 7 januari 2013

Årets första




Igår kom jag underfund med att det bästa med att ha
börjat jobba, det är att få komma hem.
Möttes igår av en snabbkrypande tös som log med hela ansiktet,
och ville upp och kramas.
Middagen stod på bordet, en puss och en kram av min älskade man
och sen dessutom årets första semla i kylen.
Kan man ha det bättre???

Allt utan semlan får mer än gärna bli en vana.
Älskar semlor, 
men förstår inte varför de måste ha hemsk kardemumma i bullen.
Men det går ju äta innankråset ;)
Har ni frestats av denna lilla gräddbulle än?

Bara en som kunde på mamma-tränings-premiären idag.
Så årets premiären för det får vänta en vecka.
Men ska nog få till ett eget litet pass nu på fm innan jobbet kallar.
Hoppas ni får en härlig start på veckan,
Kramar



13 kommentarer:

Marianne sa...

Semlor är en klar storfavorit för mig!:) och kardemumma måste det vara i bullen!
Har inte ätit någon ännu, men det dröjer nog inte många dagar till den första av många är slukad!;)
Mysigt att få vara lite efterlängtad och få gosiga kramar när du kommer hem:)
Kram

Marie sa...

Ohh semla är ju så gott och så härligt att mötas sådär då man kommer hem från jobbet, ja då kan man gärna jobba =D, så har man det att längta efter =D
kramar

hemma hos lilla mej sa...

Bara så gott med årets första semla.Ha en fin måndag och en go start på nya veckan .Kramar Rita ♥

Unknown sa...

De där bullarna kan jag LÄTT avstå från, inga favoriter hos mig. Däremot en chokladig kladdkaka, smaskens.
Lite nyfiken; vad jobbar du med?

Anonym sa...

Semlor (med kardemumma) som är så gott! Jag förstår mig inte på människor som inte gillar kardemumma ;)

Har redan satt i mig fyra-fem stycken!

Visst är det mysigt att komma hem till lillen, man blir så varm i hjärtat!

Här är det lång dag på jobbet idag och jag hade inte kunnat vara segare... Suck.

Men men, bara att bita ihop!

Kram Ellinor

Kia sa...

Nä, inga semlor här inte. :)
Ja, man njuter mer när man väl kommer hem när man jobbar.

Ha en toppen dag!
Kram Kia

ååååååååå sa...

Åh vilken lyx!!! :) ja så vill man ju definitivt bli bemött efter en dag på jobbet. Härligt!
Ja dessa semlor. Hur ska man kunna stå emot såna nu när man startat LCHF ?! ;)

Tack för din goa peppande kommentar :)

Kram Verra

Linda sa...

Jag är inte jätteförtjust i semlor. Fick magsjuka en gång när jag var liten i samband med att jag hade ätit en semla. Det tog många år innan jag slutade må illa när jag smakade mandelmassa. Kan äta någon men får skrapa bort det mesta av grädden och massan. :)

Här har jag kört intervaller på löpbandet idag. Det känns så himla bra nu när jag börjar märka att jag blir starkare och orkar med ett snabbare tempo. Kul!

Kram Linda

anettan sa...

Har inte ätit någon semla än men det är sååå gott, snart blir det invigning av den goda Bullen. Kram Anette

Home2tiny sa...

Har aldrig varit förtjust i semlor, tack o lov, för den ser verkligen syndigt god ut. Ha en härlig start på veckan. Kramisar Tina

Sofi sa...

Hej!

Å så gott med semlor!
Kör ju en sockerfri månad men när den är slut då ska jag mumsa semlor på löpande band;)

Ha en mysig kväll!

Kram på dig

Unknown sa...

Mums för semlor. Här gillad dock kardemumma men inte grädden;) I år ska det bli av att jag gör egna, jag menar hur svårt kan det vara;)

Önskar dig en härlig kväll
Kram
Annie

Anonym sa...

Är inte heller något fan av kardemumman i bullen! Därför gör jag hellre egna bullar, så jag kan kontrollera innehållet :) då får det blir yttepyttelite kardemumma, och lite kanel i också, mums! Och saftigare än dem man köper i affären också...

Ha en fin dag!
kram Therese W

ps.
Mellistipsen får du gärna skriva om på bloggen sen, skulle nog med behöva lite inspiration, här blir det oftast kvarg med bär, ett par knäcke med skinka eller proteinshake. men man tröttnar ju lite ibland!