söndag 20 januari 2013

Brödbak för en kall dag




Igår var det ju ruskigt kallt.
Så på morgonen fick det bli lite brödbak.
Älskar detta bröd som går variera i oändlighet.
Recept hittar ni HÄR
Igår bytte jag ut vetemjölet mot hälften dinkel och hälften rågsikt.
Fick bara vara inne i ugnen lite längre.

Idag snurvlas det lite.
Men kan nog bero på joggingturen i gårkväll.
Lurigt det där med kall luft.
Men körde med rånarluva över mun och näsa.
Så nu vankas det hundrunda med Mia
och sen ut på isen och se om vi kan få någon fisk.

Mysig Söndag helt enkelt.
Vad hittar ni på?
Kramar










11 kommentarer:

Unknown sa...

Låter som en perfekt planeras söndag. Här blir det promenad med flickorna innan jobbet, sen blir det nog mys med familjen
Kram
Annie

Frederica sa...

Ta en lugn promenad så det inte blir värre!
Rånarluva låter dock toppen ;)
Måste fråga, använder du "fodrade" träningsbyxor nu på vintern? Känns för kallt med vanliga, men samtidigt svettigt med fodrade.

Här blir det sängen :(

Ha en fin söndag!
Kramar

Jo just ja, ja man måste krascha sparbössan. Tror det blir bra så, för när den är så fin så låter man ju gärna bli :) Och då kanske den faktiskt blir helt fylld innan den töms :P

anettan sa...

Vilken härlig söndag......tror visst det blir brödbak här hemma i eftermiddag. Kram Anette

Marie sa...

Mums, egenbakat bröd som är så gott

Ullis sa...

Så gott det ser ut! Härligt med nybakt bröd, jag ska testa ditt recept.
Ha en bra dag!
Ullis

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Ja det är väll passande att baka sådana här kalla dagar, då kan man ju värma sig lite oxå när man öppnar ugnen :)
Ha en fin dag.
Jennie

Marianne sa...

Det såg gott ut!
Måste prövas:)
Ha en skön söndag!
Kram

hemma hos lilla mej sa...

Mmm vad gott med brödbak.Önskar dej en skön och mysig söndag.Kramar Rita ♥

Home2tiny sa...

Mmmmm hem o nybakat är bara sååå gott. Tillsammans med nybryggt kaffe o en skiva ost är det bara mums. Kramisar Tina

Emilias sa...

Heej!
Längesen jag bakade filmjölksbröd, får nog bli snart:) roligt när de går att variera så!!

Ja lite ny energi har jag nog... Är ju upp till strax efter 22 idag ;) förstår inte vart denna trötthet kommet ifrån längre.. Kan ju inte skylla på resan längre tror jag.

Längtar tills det blir mildare så man kan ut o springa!! Har inte kläder för att springa när det är över tio minus känner jag...

Kram och godnatt

Elinor - Dietist om barnmat sa...

Tack för detta, har första VAB-dagen idag och jag tror det blir ett brödbak.